علیپور، سریع ترین مرد عمودی جهان در گفت‌وگو با پانا:

بدون سنگنوردی زنده نمی مانم/از لقب سریعترین مرد عمودی جهان خوشم می آید

سریع ترین مرد عمودی جهان می گوید که همه زندگی اش سنگنوری است و بدون سنگنوردی نمی تواند زندگی کند.

کد مطلب: ۶۳۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا قزوین، رضا علی‌پور سنگنور قزوینی، با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکوردار سنگ نوردی سرعت جهان است. همین توانایی در سرعت باعث شده است تا القاب یوزپلنگ آسیایی و سریع ترین مرد عمودی جهان را به وی نسبت دهند. علیپور تنها سنگنوردی است که موفق شده عنوای طلای جهانی سنگنوردی را برای کشور به دست آورد. پیش از وی، رکورد سنگنوردی سرعت جهان در دستان دانیل بولدیرف اوکراینی با زمان ۵ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه بود که علیپور توانست این رکورد را 12 صدم ثانیه جابجا و نامش را در تاریخ سنگنوردی جهان ثبت کند.
این سنگنورد قزوینی در کارنامه ورزشی خود دارای عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی رقابت های قهرمانی جهان، جام جهانی سنگنوردی، قهرمانی آسیا، جام فجر و قهرمانی ایران است و با 23 سال سن یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشور به حساب می آید.
علیپور در گفتگو با خبرنگار پانا قزوین با اشاره به اینکه رسیدن به مدال المپیک آرزوی هر ورزشکاری است، می گوید: امیدوارم بتوانم مدال المپیک را بگیرم بعد هم دوست دارم در عرصه مربیگری در عرصه جهانی مطرح شوم و با پرورش سنگنوردان، چهره های جدید را به جهان بشناسانم.
این سنگنورد قزوینی با بیان اینکه قهرمان باید خاکی باشد، ادامه می دهد: می خواهم قهرمان مردمی باشم، رفتارهایم با سایر مردم فرقی نداشته باشد و مردم از من راضی باشند چون که قهرمان مغرور نابود می شود.
سریع ترین مرد عمودی جهان در مورد اینکه از کدام لقب خوشش می آید، بیان می کند: از هر دو لقبم خوشم می آید ولی سریع ترین مرد عمودی جهان قشنگ تر است.
علیپور دنبال کردن ورزش قهرمانی در ایران را سخت می داند و عنوان می کند: در ذهنم در نظر گرفته ام ورزش قهرمانی را تا سن 33 - 34 دنبال کنم. اول و آخر زندگی ام به سنگنوردی ختم می شود، هر روز تمرینات فشرده را پیگیری می کنم.
وی می افزاید: بدون سنگنوردی نمی توانم زندگی کنم و سنگنوردی اعتیاد دارد؛ بدون پوشاک می شود زندگی کرد ولی بدون ورزش اصلا و اگر ورزش نکنم مریض می شوم و افسردگی می گیرم.
این قهرمان جهان معتقد است که باید در صدم های ثانیه تصمیم گیری کرد و بهترین عکس العمل را نشان داد و این در زندگی نیز به درد می خورد ولی به این مفهوم نیست که سرعت فدای دقت شود.
علیپور با گله مندی از حمایت نشدن از سوی مسئولان، تصریح می کند: مسئولان قهرمانان را درک کنند، یک قهرمان جهان تمام فکر و ذهنش را باید روی کسب مدال متمرکز کند نه اینکه دغدغه های هزینه های جاری زندگی را داشته باشد.
یوزپلنگ آسیایی هنوز برای شکستن مجدد رکورد جهانی سنگنوردی سرعت مصمم است و می گوید که تمام تلاش خود را می کند تا دوباره این رکورد را جابجا کند و دوست ندارد که در جا بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار