معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه بیست:

ایجاد طرح های سلامت محور از برنامه های مهم مدیریت شهری است

طرح سلامت محور که یکی از برنامه های مهم مدیریت شهری است ودر41 مسجد، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و محله های کم برخوردار و کوره پزخانه های محمود آباد به همت پزشکان خیر در ماه مبارک رمضان برگذار شد.

کد مطلب: ۶۳۴۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، طرح سلامت در منطقه بیست و در 41 مسجد، حرم عبدالعظیم حسنی (ع)و همچنین محله های کم برخوردار و کوره خانه های محمد آباد به اجرا در آمد که در انجام این طرح تعداد 5 هزار نفر از شهروندان و روزه داران از خدمات رایگان بهره مند شدند.

عبدالحسین مسلمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در رابطه با این طرح گفت: این طرح ها طرح های اجتماعی سلامت محور می باشد و هدفش پیشگیری و ارتقاء آگاهی شهروندان تز وضعیت سلامت جسمی خود و خانواده هایشان انجام می شود.

وی در ادامه افزود: این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا شد و 1748 نفر در کارگاه های آموزشی مشارکت کردند و 2187 شهروند نیز تحت نظر غلبارگری برای فشار و قند خون قرار گرفتند.

مسلمی خاطر نشان کرد: 337 نفر از شهروندان توسط پزشک متخصص ویزیت شدند و همچنین در این طرح 91 مشاوره فردی بهداشتی، 300مشاور تغذیه و طب سنتی، 102 مشاور روانشناسی، 79 مشاور مامایی، 21 مشاور ژنتیک، 43 مشاور وذهبی و 92 مورد BMI مساحبه شد.چیزی که از اولویت های این طرح بود رسیدگی به نیازمندان و اقشار کم برخوردار در قالب اقدامات خدماتی و حمایتی بود.

وی اظهار داشت: گروهی از پزشکان خیر و نیکوکار در اجرای این طرح نقش موثری داشتند و یک روز کامل به ساکنان کوره پز خانه های روستای مجمود آباد خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند و ساکنان این منطقه را از برکات این طرح برخوردار ساختند.

وی یاد آور شد:یکی از مهمترین برنامه های مدیریت شهری ایجاد طرح های سلامت محور است که به صورت مستمر در سراهای محله و خانه های سلامت در مناسبت های مختلف اعم از مناسبت های ملی و مذهبی اجرا خواهد شد.

/خبرنگار:مبینا صادقی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار