مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

امسال 530 هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 530 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

کد مطلب: ۶۳۳۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی نوبخت در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم ، جو و کلزای شهرستان نمین افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه امسال 23 هزار تن کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود، اظهار داشت: هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت 27 هزار و 820 ریال خریداری می شود .
نوبخت با اشاره به اینکه امسال خرید تضمینی گندم و کلزار در 70 مرکز خرید استان صورت می گیرد بیان کرد: ظرفیت ذخیره سازی استاندارد سیلوهای گندم استان اردبیل بالغ بر 308 هزار تن است .
نوبخت با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از زارعان در استان اردبیل از 18 خرداد آغاز شده ادامه داد: پیش بینی می شود بیشترین میزان خرید تضمینی در مناطق شمالی استان و از شهرستان بیله شوار باشد .
وی با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان به صورت اینترنتی صورت می گیرد افزود: مراکز خرید استان باید متصل به اینترنت ، دوربین مدار بسته و باسکول با نشانگر بیرونی برای فروشندگان باشند .
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال پرداخت پول گندم کشاورزان احتمالا به صورت ۲ مرحله ای صورت می گیرد .
معاون فرماندار نمین نیز در این جلسه گفت: پیش بینی می شود امسال 28 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان نمین خریداری شود .
جعفرلو با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در چهار مرکز خرید در شهرستان نمین صورت می گیرد اظهار داشت: علاوه بر گندم ، در سال جاری بالغ بر سه هزار و 500 تن جو و 166 تن کلزار نیز از کشاورزان خریداری خواهد شد .
وی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی زارعان شهرستان نمین در مراکر خرید نمین ، آبی بیگلو و دولت آباد انجام می شود و شروع خرید جو از 5 تیرماه و خرید گندم و کلزا از 10 تیرماه صورت می گیرد .
پارسال در استان اردبیل 730 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که در نوع خود رکوردی برای استان محسوب می شد .
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل واقع می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار