معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آغاز به کار پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در ۵۵ پایگاه اصلی مستقر در نواحی و مناطق استان و دو پایگاه تخصصی جهت سنجش نواموزان آغاز شد.

کد مطلب: ۶۳۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شهین جوانی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اظهار کرد: در این برنامه کودکان بدو ورود به دبستان در زمینه بینایی، شنوایی، قد، وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی اختلال رفتاری گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می گیرند.

وی افزود: نوآموزان جهت ورود به پایه اول ( نیمه دوم ۸۹ و نیمه اول ۹۰ ) با حضور در مدارس ثبت نام و مورد سنجش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این برنامه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی محدودیت های جسمی و مداخلات بهنگام و به موقع در رفع مشکلات دانش آموزان به ویژه افرادی که با نیاز ویژه تشخصی داده می شوند، می باشد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته، ۹۱ هزار و ۲۰۷ نفر از نوآموزان پیش دبستان و نیز کودکان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۳ نفر نوآموز پیش از دبستان به صورت آزمایشی و پایلوت در نواحی ۶ گانه استان و مناطق تیران و کرون، مهردشت، پیربکران، دهاقان، سمیرم اجرا شد را شامل و در مجموع ۷۷ هزار و ۶۱۴ نفر نیز در سال گذشته جهت ورود به پایه اول مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شهین جوانی تاکید کرد: پیش بینی می شود که در سال جاری حدود ۸۰ هزار نفر از کودکان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: طرح سنجش پیش دبستانی در سال جاری در مناطق شهرضا، مبارکه، کاشان، نجف آباد نیز اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح سنجش پیش دبستانی، مداخله زود هنگام و کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نوآموزان و سلامت روانی و جسمانی آنها به منظور استفاده در برنامه ریزی های آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان، شناسایی و پیشگیری از بروز و تشدید برخی از بیماری ها در بین نوآموزان و جایگزینی درست آنها در مدارس است.

وی به دیگر اهداف برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی اشاره کرد و گفت: هدایت آموزشی، پیشگیری از افت آموزشی و تامین بهداشت روانی خانواده، جایدهی و جایگزینی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و تهیه شناسنامه سلامت جامع برای نوآموزان بدو ورود به دبستان از دیگر اهداف مورد نظر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار