محرومیت دانش آموزان انگلیسی از غذای رایگان در مدارس

خبرگزاری پانا: بیش از یک میلیون دانش آموز فقیر در مناطق مختلف انگلیس از دسترسی به یک وعده غذای مجانی در مدارس محروم شده اند.

کد مطلب: ۶۳۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا به نقل از رویترز، یک سازمان خیریه که در زمینه حمایت از دانش آموزان فعالیت می کند، اعلام کرد که بیش از یک میلیون دانش آموز فقیر در مناطق مختلف انگلیس از دسترسی به یک وعده غذای مجانی در مدارس محروم شده اند.

بر همین اساس، بررسی ها نشان می دهد که حدود دو میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز فقیر در مدارس انگلیس تحصیل می کنند که نزدیک به 60 درصد آنان از غذای مجانی محروم هستند. این آمار وضعیت کودکان فقیر در مناطق اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را در بر نمی گیرد.

خانواده هایی که درآمدشان از 60 درصد میانگین درآمد خانوارها در انگلیس پایین تر باشد در فقر به سر می برند و کودکان آنان مستحق دریافت حداقل یک وعده غذای مجانی در مدارس هستند.

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که حدود 700 هزار نفر از دانش آموزان فقیر فقط به دلیل اینکه والدینشان شاغل هستند، بدون توجه به اینکه از شغل خود چقدر درآمد دارند، از فهرست غذای مجانی مدارس حذف شده اند.

این پژوهش نشان می دهد که اکثر دانش آموزان فقیر در مناطق شرقی و جنوبی انگلیس از جمله شهر لندن و اطراف آن زندگی می کنند.

خانواده های فقیر و کم درآمد مجبور هستند در هر سال تحصیلی حداقل 370 پوند برای تامین ناهار هر یک از کودکان محصل خود هزینه کنند و بسیاری از آنان برای تامین این پول باید از خرید کفش و لباس نو خودداری کنند و یا در مصرف انرژی در خانه صرفه جویی کنند.

یک سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس در واکنش به این گزارش گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در مدارس مناطق مختلف غذای مجانی دریافت می کنند و ما تاکید داریم که هیچ دانش آموزی نباید در مدرسه گرسنه باشد.

این سخنگو افزود: دولت خود را در زمینه تهیه غذای مجانی برای کودکان نیازمند متعهد می داند و مقامات محلی و مدیران مدارس موظف هستند با همکاری هم نسبت به شناسایی و ثبت نام کودکان نیازمند در فهرست تغذیه مجانی مدارس اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار