رفع تصرف از افزون بر 13 هزار متر مربع از اراضی ملی رضوانشهر

رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر گفت: در راستای اجرای قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل های کشور، بیش از 13 هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان طی سالجاری رفع تصرف شده است.

کد مطلب: ۶۳۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،یارمحمد میکائیلی بیان کرد: در راستای رفع تصرف اراضی ملی و اعمال قانون، تعدادی از مأموران منابع طبیعی از سوی افراد قانون شکن مورد ضرب و جرح قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.
وی با اشاره به علت این درگیری و حمله ور شدن متصرفین غیر قانونی اراضی ملی به مأموران منابع طبیعی رضوانشهر گفت: در منطقه استه سر (سری 12 طرح های جنگلداری) که یکی از مناطق زیبا و بی بدیل و گردشگرپذیر می باشد، تعداد چهار نفر از افراد با هویت مشخص در هفدهم اردیبهشت سالجاری اقدام به استقرار و برپایی سازه های چوبی در این منطقه کردند.
میکائیلی افزود: نیروهای منابع طبیعی پس از حصول گزارش در ابتدای امر، تذکر و سپس اقدام به تخریب و قلع و قمع این سازه های غیر قانونی کردند که متعاقب آن، افراد خاطی بصورت شبانه وارد عمل شده و مجددا اقدام به احداث بنا در محل مورد نظر کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر با اشاره به عدم تمکین به قانون از سوی متصرفان اراضی ملی گفت: این افراد علاوه بر اقدامات غیرقانونی نفرات دیگری را نیز برای تصرف دعوت و ترغیب که مأموران منابع طبیعی با اخذ دستور قضایی به همراه مأموران انتظامی به منطقه مورد نظر عزیمت می کنند.
وی بیان کرد: همزمان با حضور مأموران اعزامی به محل مورد نظر، افراد خاطی، به مأموران حمله ور می شوند و تعدادی از همکاران ما زخمی و بشدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.
میکائیلی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضائی، تعدادی از افراد دستگیر شدند و بقیه افراد نیز هم اکنون متواری و تحت تعقیب هستند.
وی با قدردانی از حمایت های مقامات قضایی و امنیتی، با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم از سوی این اداره گفت: زنبوردارانی که خوشنام و دارای حسن سابقه هستند، تحت حمایت بوده و در فصل شهد و گل با اخذ تعهد محضری از آنان در حاشیه جاده های جنگلی استقرار داده می شوند.
به گفته میکائیلی، تشکیل کلاس برای دامداران در جهت کنترل دام ، بهبود ایمنی مراتع و آشنایی هرچه بیشتر دامداران با علوم و فنون روز دامداری جهت بهره وری بیشتر انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار