شهروندان، با اطمینان خاطر از گوشت های دارای لیبل کشتارگاه استفاده کنند

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از اطمینان خاطر به شهروندان در زمینه مراقبت و کنترل بحث گوشت های کشتارگاه از بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا قدرتی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه اخیرا تب کریمه کنگو در بخش هایی از کشور شیوع پیدا کرده است و این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده به صورت مستقیم و غیر مستقیم، به انسان منتقل می شود، موجب نگرانی شهرواندان در زمینه مصرف گوشت قرمز شده است.

وی افزود: تمامی فرآورده های خامی دامی از جمله گوشت قرمز تحت نظارت دامپزشکی در تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه تحت نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی قرار دارد و از نظر سلامت و بهداشت کاملا مطمئن و تضمین شده می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان به اطلاع رسانی های گسترده در خصوص تب کریمه کنگو در قصابی های شهرستان اشاره و بیان نمود: قصاب ها و افرادی که مستقیم با دام سروکار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، ، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند لذا اطلاع رسانی های گسترده در این خصوص به صورت نصب بروشورها در محل قصابی ها در حال اجراست.

قدرتی در پایان تصریح نمود: شهروندان با اطمینان خاطر از گوشت های دارای مهر و لیبل کشتارگاه استفاده نمایند و ضمن اینکه از کشتار غیر مجاز دام بایستی پرهیز کنند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف و ذبح دام خارج از کشتارگاه مراتب را به شبکه دامپزشکی قوچان، از طریق شماره تماس 47224142 و 47239220اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار