دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت و گو با پانا:

حفظ وحدت و همدلی داخلی، سیره امام خمینی است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته که امام خمینی معتقد بود به این که مردم می توانند تحولات عظیمی را در کشور ما به وجود آورند، گفت: امام با مردم بود و مردم را به حساب می آورد این سیره عملی در مسئولان باید پر رنگ شود.

کد مطلب: ۶۲۹۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، با تاکید بر این که در تمامی ابعاد زندگی فردی،اجتماعی، فعالیت های سیاسی و اداره امور کشور مسئولین و مردم باید سیره امام را الگوی عملی خودشان قراردهند، عنوان کرد: مسئولین امروز با سیره و مرام امام فاصله دارند، انتظار جامعه و مردم این است که مسئولین در مشی سیاسی خودشان به مهم ترین نیازهای کنونی جامعه یعنی رسیدگی به قشر ضعیف و آسیب پذیر و فراهم آوردن یک بستر مناسب برای معیشتی که در شان مردم ایران باشد، توجه و تلاش کنند .

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین سیاست خارجی امام خمینی را بر روی سه اصل عزت حکمت ومصلحت وارتباط باحفظ احترام متقابل که رهبری همواره برآن تاکید دارند استواردانسته و متذکر شد: در ایجاد روابط مسالمت آمیز با دنیای کنونی و در راستای تامین منافع کشور، رشد، پیشرفت و توسعه همه جانبه باید با دنیا تعاملات مثبت و موثری داشته باشیم. ضمن این که باید به توانمندی ها و داشته ها و امکانات موجود در کشور تکیه بکنیم و با استفاده از فناوری نوین مبتنی بر تفکر دانش بنیان پایه های اقتصاد کشورمان را بسازیم.

رئوفیان توجه ویژه امام خمینی به مسئله فرهنگ را گوشزد کرده و تصریح کرد: امروز به لحاظ فرهنگی فاصله زیادی با آرمان ها و اهداف امام داریم، اگر چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری شده است اما چهره فرهنگی کشور تناسبی با شان جمهوری اسلامی و توصیه های امام ندارد. مسئولین با توجه به این که توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه اقتصادی و سیاسی است دقت لازم را انجام دهند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ضمن گرامی داشت سالروز قیام 15 خرداد سال 42، خاطر نشان کرد: در 15 خرداد سال 42 اسلام و امام بود، مردم نبودند.اما در 22 بهمن سال 57 مردم هم درصحنه آمدندوانقلاب پیروزشد ؛ امام به نقش مردم و به این که مردم میتوانند تحولات عظیمی را در کشور ما به وجود آورند معتقد بود،لذا با مردم بود و مردم را به حساب می آورد این سیره عملی در مسئولان باید پر رنگ شود با مردم بودن و در کنار مردم بودن مردمی زندگی کردن، با دردها و نیارهای مردم آشنا بودن و در راستای تحقق خواسته های مشروع مردم قدم برداشتن از وظایف اولیه مسئولین است که باید توجه کنند .

رئوفیان با اشاره به این که انتخابات تمام شد و مردم شایسته ترین فرد را انتخاب کردند، اعلام کرد: باید به دنبال حاکمیت شایسته سالاری بود، یعنی حاکمیت شایسته سالاری به عنوان اولویت اول درامر تشکیل کابینه ؛ بهترین ها را که ضمن داشتن همگرایی با رئیس جمهور کارآمد هم هستند دعوت به همکاری کرد، یعنی حرکت به سمت و سویی که امام تریسم کردند یعنی حاکمیت شایسته سالاری و اولویت شایسته سالاری است.

عضوارشد جبهه اعتلای نوین ایران(جانا) با ارجاع به سخن امام خمینی که فرمودند از آمریکا نمی ترسم اما از دعوای دو طلبه می ترسم، هشدار داد: کشور در شرایطی است که به همدلی هر چه بیشتر بین مسئولین، مخصوصا روسای قوا، با همدیگر نیاز دارد. من تعجب می کنم که چرا باید اخیرا درسطح بسیارنگران کننده ای بین روسای دوقوه آن هم باادبیاتی اهانت آمیز و تهدید کننده آنچنان اصطکاکی پدید آید که هم دیگر را مخاطب قراردهند و درباره موضوعی که دریک زمانی توسط مهمترین مرکزتصمیم گیری کشور یعنی شورای عالی امنیت ملی تصمیم بر حصرگرفته شده و امروز بنابر اظهارات رئیس این شورا که شخص رئیس جمهوراست، البته درصورت تصویب شورای عالی امنیت ملی، حصربرداشته می شود . پس چرا باید مردم ماشاهد چنان عکس العملی دربرابر اظهارات شخص رئیس جمهورباشند؟

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پایان با تاکید بر این که مسئله حصر به هر شکلی روشن شود و به مصلحت نیست که به صورت استخوان لای زخم بماند،گوشزد کرد: به نظرمن این همان چیزی است که امام (ره ( می فرمود من ازآمریکانمی ترسم ولی ازدعوای دوطلبه می ترسم و بی تردید امروز هم رهبر معظم انفلاب ازاین نوع برخوردهای دورازانتظار و اصطکاک بین الگو ها بیمناک هستند و رمز موفقیت رادر همدلی بین مسئولان می دانند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار