رئیس دادگستری قزوین:

تبيين تلاش هاي دستگاه قضا به شناخت مردم از كار قوه قضائيه كمك مي كند

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: تبيين تلاش هاي دستگاه قضايي به شناخت و آگاهي هر چه بيشتر مردم از كار قوه قضائيه كمك مي كند.

کد مطلب: ۶۲۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، جمال انصاري در نشست شوراي مسئولان قضايي استان اظهار كرد: مردم ما بار ديگر با حضور در پاي صندوق هاي رأي و حماسه آفريني، برگ زرين ديگري در صفحه تاريخ ايران اسلامي به ثبت رساندند.

وي ادامه داد: اين حضور و مشاركت بالاي مردم در حالي است كه در كشورهاي مدعي دموكراسي نيز ميزان مشاركت مردم در انتخاباتي حتي در سطح رياست جمهوري، به اين حد نبوده و از ميزان مشاركت مردم كشورمان پائين تر است.

رئيس كل دادگستري استان قزوين با اشاره به مصادف بودن هفته قوه قضائيه با ايام پاياني ماه مبارك رمضان اظهارداشت: برنامه هاي سال جاري طوري تدارك ديده شده كه با برنامه روز قدس و ساير برنامه هاي پاياني ماه مبارك رمضان تداخلي نباشد و از طرفي بتوانيم به طور مناسب از فضا هاي رسانه اي براي تبيين و تشريح عملكرد دستگاه قضايي بهره ببريم.

وي افزود: فرصت هاي خدمتي در ظاهر طولاني و در واقع محدود است از اين رو لازم است براساس اقتضاآت و ضرورت ها و فرصت ها، كار را مغتنم شمرده و در ارائه عملكرد و تبيين رويكردها مشاركت داشته باشيم.

انصاري خاطرنشان كرد: انتظار اين است كه مسئولان دستگاه هاي مختلف زير مجموعه دستگاه قضايي در جهت تبيين و تشريح سياست هاي دستگاه قضايي گام هاي مناسب تري را بردارند، بدين معنا كه از تجربه سال هاي گذشته بهره گرفته شود و ارتباط مناسبي با مردم داشته باشيم تا بتوانيم واقعيت هاي خدمتي در دستگاه قضا را براي مردم تشريح كنيم.

وي اعلام كرد: نگاه به آينده بايد برنامه محور باشد تا بتوانيم منويات مقام معظم رهبري و سياست هاي ابلاغي رياست محترم قوه قضائيه را به خوبي به اجرا درآوريم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين تصريح كرد: انتظار اين است كه در ارتباط با مردم و بزرگداشت هفته قوه قضائيه در حركتي هم صدا تصويري شايسته و حقيقي را از كار دستگاه قضا به مردم عرضه كنيم.

وي گفت: در واقع تبيين تلاش هاي دستگاه قضايي به شناخت و آگاهي هر چه بيشتر مردم از كار قوه قضائيه كمك مي كند.

انصاري توضيح داد: اگرچه برخورد با مجرمان و متخلفان از قانون يكي از برنامه هاي محوري دستگاه قضاست ولي لازم است عملكرد دستگاه قضا در ميان مردم به خوبي تبيين شود تا عموم مردم گستردگي خدمات اين دستگاه را در چند وظيفه خلاصه و محدود ندانند چراكه سياست ها و وظايف بسيار زيادي در دستگاه قضايي در قالب تنوع خدمتي ارائه مي شود.

وي تأكيد كرد: اگر تبيين وظايف و عملكرد دستگاه قضايي به خوبي تبيين شود، مردم بيش از پيش با وظايف خدمتگذارانشان در دستگاه قضايي آشنا مي شوند و از خدماتي كه ارائه مي شود بيشتر آشنا مي شوند.

رئيس كل دادگستري استان قزوين يادآورشد: فرصت هفته قوه قضائيه بايد به افزايش آگاهي هاي مردم از كار دستگاه قضا منجر شده و بستر ارتقاي ارتباط مردمي را فراهم كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار