مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

25 طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عزم جدی برای بازآفرینی شهری در این استان صورت گرفته و امسال 25 طرح بازآفرینی شهری در این استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۲۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محبوب حیدری افزود:طرح جامع بازآفرینی مشکین‌شهر ، طراحی محله های قدیمی معمار و پیرمادر در اردبیل، احداث درمانگاه عابدیان پارس‌آباد، کمک به بازسازی امام‌زاده صالح(ع ) اردبیل، خرید خانه تاریخی در اردبیل، مطالعه طرح ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در محله عالی‌ قاپو اردبیل، راه‌اندازی نهاد توسعه محله ایران‌آباد اردبیل، احداث خانه محله گلمغان اردبیل و اصلاح توسعه شبکه آب شرب محله زیرنهرتراب ر پارس‌آباد از جمله طرح های بازآفرینی در استان است که امسال اجرا می شود .
وی به طرح های در دست اجرا در قالب محله های هدف اشاره کرد وگفت: سالن ورزشی ایران‌آباد اردبیل به مساحت یک هزار و 200 متر مربع با پیشرفت 75 درصد، اجرای آسفالت معابر در سکونتگاه‌های غیررسمی ایران‌آباد و پناه‌آباد اردبیل به میزان 26 هزار و 660 متر مربع با پیشرفت صددرصد و طرح خانه محله حسنعلی دره‌سی مشگین شهر با پیشرفت فیزیکی 10 درصد از جمله طرح های در دست اجرا است .
حیدری در خصوص میزان بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان افزود: 963 هکتار از مساحت شهر اردبیل حدود 15 درصد، 248 هکتار به میزان 21 درصد سطح شهر پارس‌آباد، 95 هکتار به میزان هشت درصد مساحت مشکین‌شهر و 84 هکتار به میزان 17 درصد مساحت شهر خلخال شامل بافت فرسوده و ناکارآمد است .
وی در باره سکونت گاه های غیررسمی در شهر های اردبیل ،پارس آباد و مشگین شهر افزود : 812 هکتار با 31 درصد جمعیت و 15 محله در اردبیل ، هفت محله به مساحت 158 هکتار با پوشش جمعیتی 26درصد در پارس آباد و 176 هکتار با 15درصد مساحت و 33درصد جمعیت شهری در مشگین شهر بعنوان سکونت گاههای غیر رسمی در این سه شهرستان شناخته شده اند .
حیدری بیان کرد:در سه سال گذشته با تشکیل جلسه ستاد ملی بازآفرینی با حضور مسئولان کشوری، استاندار اردبیل، فرمانداران شهرستان‌های استان، تخصیص یک ردیف بودجه اعتباری برای جبران عقب‌ماندگی و توسعه متوازن شهرهای استان مصوب شد تا درکنار آن توسعه فضاهای عمومی در محدوده بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شود .
وی به اجرای برنامه ها در راستای شناسایی محله های هدف اشاره کرد و گفت: تهیه یک فیلم با رویکرد شناسایی محلات هدف و تدارک برنامه نرم‌افزاری و برگزاری دوره آموزشی با حضور استادان دانشگاهی و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش بازآفرینی از جمله برنامه های اجرا شده در استان است .
گفتنی است :براساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ،پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار