رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

پیش‌بینی تولید ۱۰ هزار تن پنبه از مزارع مناطق شمال استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن پنبه از مزارع مناطق شمال استان اردبیل تولید شود.

کد مطلب: ۶۲۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در جلسه تخصصی پنبه اظهار کرد: با گسترش سیستم آبیاری موسوم به «تیب» پیش‌بینی می‌کنیم که به حول و قوه الهی و سعی و اهتمام بهره‌برداران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی در سال جاری بتوانیم به تولید ۷۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی دست یابیم .

وی در مورد مزارع حبوبات استان نیز افزود: هدف اساسی که در خصوص تولید حبوبات دنبال می‌کنیم عدم استفاده از سموم شیمیایی در این مزارع با تاکید بر تولید محصولات ارگانیک و افزایش تولید در واحد سطح بوده که با توجه به رعایت زمان کاشت و اصول کشت و داشتی که در این مزارع اعمال شده و با توجه به تمهیداتی که در برداشت این مزارع اندیشیده شده است امیدواریم در سال جاری ۲۶۶ هزار تن حبوبات برداشت کنیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد وضعیت مزارع پنبه در مناطق شمالی استان نیز افزود: محصول پنبه یکی از زراعت‌های صنعتی و تخصصی استان است که به همت پنبه‌کاران زحمتکش استان پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن پنبه برداشت شود .

سروی عنوان کرد: هدف اساسی که در زراعت این محصول تخصصی دنبال می‌شود تامین نیاز داخلی کشور به پنبه و آماده‌سازی مقدمات لازم برای صادرات این محصول به خارج کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار