برداشت ۸۰ درصد پنبه از مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد ۸۰ درصد پنبه در مزارع استان اردبیل برداشت شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ۸۰ درصد پنبه از مزارع استان اردبیل

ابراهیم هزارجریبی، مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر به اردبیل و بررسی وضعیت کشت محصول پنبه استان گفت: شرایط تولید، فرآوری و خرید محصول پنبه در منطقه مغان رضایت‌بخش بوده و ۸۰ درصد پنبه در مزارع استان اردبیل برداشت شده است.

وی طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی افزود: رضایت نسبی پنبه‌کاران استان از روند خرید و پرداخت قیمت محصول خریداری شده، میزان تولید و کیفیت محصول پنبه مغان در سال زراعی جاری مطلوب و بهتر از پارسال کرده است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پرداخت نقدی بهای محصول خریداری شده به صورت هفتگی در سال زراعی جاری و رفع مشکل به وجود آمده در پارسال بیان کرد: هم اکنون هر کیلوگرم پنبه برداشت شده توسط کمباین به قیمت ۳۹۰ هزار ریال بدون افت و هر کیلوگرم محصول برداشت شده دستی به قیمت ۲۷۰ هزار ریال توسط کارخانه‌های فعال در مغان خریداری می‌شود.

هزارجریبی عنوان کرد: هر کیلوگرم پنبه محلوج تولید شده در کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی مغان نیز هم‌اینک به قیمت ۸۷۰ تا ۹۱۰ هزار ریال خریداری می‌شود و تقاضا برای خرید این محصول هم وجود دارد.

وی با اشاره به ادامه روند برداشت محصول تا یک ماه آینده گفت: در جریان این سفر مشکلات پنبه‌کاران مغان نیز احصا شده و برای رفع آن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و کارخانه‌های فعال در منطقه مغان تصمیم‌گیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار