خلاصه زیبایی های جنگ را می توان یکجا در فتح خرمشهر دید

رییس حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان فارس در مراسم عصر خاطره سوم خرداد گفت: تفاوت جنگ تحمیلی بر مردم ما با سایر جنگ ها تفاوت دفاع و هجمه است چرا که ما در این جنگ دفاع کردیم.

کد مطلب: ۶۲۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، محمد کرم اللهی در این مراسم که با حضور رزمندگان نام آور استان فارس در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر برگزار می شد گفت : خلاصه زیبایی های جنگ را می توان یکجا در فتح خرمشهر دید.

وی اظهار داشت: در جنگ ها معمولا یک طرف هجمه می برد و مهاجم بودن شرایط و ملزوماتی دارد، حال آنکه ما در جنگ تحمیلی دفاع می کردیم و اینکه برخی می گویند چرا کلمه مقدس را بر جنگ اطلاق می کنید ناشی از کم توجهی آنهاست چرا که ما جنگ را مقدس نمی خوانیم بلکه دفاعمان را مقدس می دانیم.

رییس حوزه ی هنری انقلاب اسلامی گفت: به دفاع در مقابل دشمنی که به هیچ معیار شرعی، عقلی و انسانی پایبند نبود آن هم از سوی جوانانی پاک و مخلص تحت فرماندهی مدبرانه یک مرجع و رهبر دینی پاک نهاد چه عنوانی جز دفاع مقدس می توان اطلاق کرد.

وی افزود: جوانانی که در این دفاع حضور داشتند را بنگرید، آنان بهترین فرزندان این آب و خاک بودند همین عزیزان فارسی حاضر در فتح خرمشهر را بنگرید فهم و درک و اندیشه متعالی شان نشان می دهد آنان گوهر ناب این مرز و بوم بوده اند.

کرم اللهی سوم خرداد را یک نقطه عطف خواند و گفت: ما در فتح خرمشهر متکی به سلاح ایمان بودیم وگرنه در جنگ تسلیحات ما نباید حرفی برای گفتن می داشتیم اما همانگونه که امام راحل ره فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این حقیقت غیر قابل انکار است.

وی گفت: دشمن تصور می کرد با اشغال خرمشهر ضربه کاری را به ما وارد کرده اما حماسه فرزندان این آب و خاک نشان می دهدآن کس که ضربه کاری را دریافت کرد رژیم بعث بود که پس از فتح عظیم خرمشهر دیگر نتوانست کمر راست کند و ما نیز به جهان نشان دادیم که قدرت ایمان ایرانی چیست

در ادامه این نشست سرهنگ دبیری صاحب مدال فتح خرمشهر خاطرات خویش را از روزهای فتح خرمشهر بیان کرد. در ادامه نیز سردار عبدالله زاده با بهره گیری از اسطوره آرش کمانگیر و منظومه ای به همین نام خاطرات خویش را از آن سال ها عنوان و سید الدین حسینی نیز خاطرات خویش را با همراه داشتن بریده هایی از روزنامه های آن سال ها بیان کرد.

در ادامه این برنامه پس از اجرای سرود گروه بسیج هنرمندان فارس، پخش بخش هایی از فیلم تازه اکران شده ی بلندی های هکساو (ستیغ اره ای) به نمایش درآمد و سیدمحمدمهدی پوریزدانپرست کارشناس مسوول فرهنگ مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس درباره ی تاثیر دفاع مقدس بر سینمای جهان سخن گفت.

در فراز پایانی این مراسم با حضور سرهنگ گرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و محمد کرم اللهی رییس حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان فارس و با اجرای دکتر عبدالرضا قیصری معاون ادبیات بنیاد از 8 اثر جدید حوزه ی پایداری که توسط این بنیاد انتشار یافته رونمایی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار