علت مسمومیت میهمانان عروسی مریوان مشخص شد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان دلیل مسمومیت 195 نفر از مهمانان مراسم عروسی در شهرستان مریوان را عدم رعایت بهداشت فردی توسط پرسنل سالن پذیرایی و همچنین استفاده از آب چاه خانگی اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۲۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،سید محی الدین سجادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این خبر، گفت: در مراسم عروسی در یکی از تالار های پذیرایی شهرستان مریوان، تعداد 195 نفر از این میهمانان به دلیل مسمومیت غذایی به اورژانس بیمارستان های این شهرستان مراجعه و 68 نفر تحت نظر و بستری موقت شدند و مابقی بصورت سرپایی درمان شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر به بخش عفونی انتقال و تحت درمان قرار گرفتند و حال عمومی کلیه بیماران رضایت بخش اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین عنوان کرد: یکی از میهمانان این مراسم 48 ساعت بعد از عروسی به دلیل علایمی غیر از مسمومیت غذایی به بیمارستان مراجعه کرد و متاسفانه با سیر پیش رونده بیماری، فوت نموده که برای بررسی علت اصلی مرگ، منتظر نظریه پزشک قانونی هستیم.

سجادی اضافه کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، اکیپی متشکل از معاون بهداشتی دانشگاه و یکی از اساتید هیئت علمی گروه بیماری های عفونی و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای جهت بررسی علت این موضوع به شبکه بهداشت و درمان مریوان اعزام شدند.

وی در پایان افزود: با توجه به نتایج آزمایشگاهی اولیه ، احتمالا" عدم رعایت بهداشت فردی توسط پرسنل محل پذیرایی و همچنین استفاده از آب چاه خانگی جهت شستشوی ظروف علت بروز مسمومیت می باشد و علت قطعی پس از دریافت نتیجه آزمایشات تکمیلی مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است تالار پذیرایی مذکور تا اطلاع ثانوی پلمپ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار