روحانی خطاب به مردم در ساری

دولت قدرتمند دوازدهم را پای صندوق‌های رأی بسازید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر انتخاباتی خود به مازندران گفت: عده‌ای می‌خواهند مردم را مأیوس کنند تا پای صندوق‌های رأی نیایند اما شما روز جمعه دولت قدرتمند دوازدهم را پای صندوق‌های رأی بسازید.

کد مطلب: ۶۲۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، بعدازظهر امروز مردم مازندران میزبان رییس جمهور در شهر ساری بودند. حسن روحانی در این سفر انتخاباتی در سالن سید رسول حسینی در میان حجم انبوه مردم به سخنرانی پرداخت. این در حالی بود که سالن سید رسول حسینی که حدود 6 هزار نفر ظرفیت دارد از حوالی ساعت چهار بعد از ظهر و یک ساعت پر از جمعیت و درهای آن بسته شد و تعداد زیادی از مردم در خیابانهای منتهی به این سالن از طریق بلندگوها سخنرانی دکتر روحانی را شنیدند.

رییس دولت یازدهم با اشاره به حضور پررنگ مردم در انتخابات سال ۹۲ گفت: «مردم‌ مازندران در سال ۹۲ نشان دادند که خواهان اعتدال و اصلاحات هستند و راه آزادی و آراامش را انتخاب کرده‌اند.»

روحانی تأکید کرد: «امروز ما معتقدیم اکنون بحث انتخاب بین چند نفر در بیست و نه اردیبهشت مطرح‌ نیست بلکه بحث دو نوع تفکر است. مردم یا راه تقابل با دنیا را انتهاب می‌کنند یا راه تعامل. یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه را. یا شعار را انتخاب می‌کنند یا برنامه و عمل را. مردم یا می‌خواهند به سال ۹۱ برگردند یا به پیش روند.»

رییس جمهور ایران با اشاره به اینکه مردم اصفهان و تبریز فریاد زدند ما به عقب برنمی‌گردیم، افزود: «مازندران قهرمان نیز به امروز به مردم ایران می‌گوید ما به عقب برنمی‌گردیم. آیا می‌خواهید بار دیگر هر روز در انتظار آن باشید که از رادیوهای خارجی بشنوید قطعنامه‌س جدید علیه ملت تصویب شده است یا آنکه هر روز گوش دهیم گشایش جدید برای ملت ایران ایجاد گشته است.»

حجت‌الاسلام حسن روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید بین قاضی و‌وکیل انتخاب کنند، گفت: « قاضی حکم صادر می‌کند و وکیل از حق مردم دفاع می‌کند. رییس جمهور آینده‌ی ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت ایران دفاع کند. ما آن‌ زمان که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم.»

رییس دولت تدبیر و‌امید گفت: «درست است که علیه کشور ما توطئه کردند، قدرت‌های بزرگ در برابر حقوق ملت ایران ایستادند و خواستند مردم را از حقوقشان محروم کنند اما آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل مشکل را حل کردن؟ سازمان ملل متحد که عوض نشده است، شورای امنیت هم که همان است، ملت ایران هم که همان ملت است، پس چه چیزی عوض شده است! نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان.»

روحانی تأکید کرد: «ملت ایران توانمند و قدرتمند و‌مقاوم است و‌کسانی باید باشند تا این قدرت را در مجامع جهانی با استدلال مطرح‌کنند و با قانون و سیاست سخن بگویند و از حق ملت ایران دفاع کنند.ما در این سال‌ها دیوار میان ایران و کشورهای دیگر را خراب کردیم اما دلواپس‌ها همه‌ی آجرها را در انبار چیده‌اند؛ جمعه روز انتخاب است. این انتخاب ما هست که آیا دیوار دوباره ساخته شود یا اینکه ما با جهان پل بزنیم؟ انتخاب با شماست.»

رییس دولت یازدهم گفت: «با می‌خواهیم از اعتقاد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین بهره بریم؟»

روحانی با بیان اینکه مردم ما در روز جمعه تصمیم خود را با آرای خود اعلام خواهند کرد، افزود: «مردم مازندران می‌خواهند استانشان دروازه ارتباط با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما نیز معتقدیم که باید راه ارتباطی جهان از شمال ایران بگذرد؛ از گیلان و مازندران و‌گلستان. ما در همه‌ی استان‌های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد.»

وی یادآوری کرد: «آن ‌چه در گذشته بود این بود که ایران بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران همچنان بازار واردات برای دنیا باشد به دیگران رأی دهید اما اگر می‌خواهید ایزان مرکز صادران در منطقه و جهان باشد راه اعتدال را برگزینید. همه می‌دانیم که تراز تجاری ما در دو دولت گذشته منفی ۳۰ میلیارد بود درحالی که امروز در سال ۹۴ و ۹۵ تراز تجاری ما مثبت ضده است. یعنی روز به روز صادرات ما بیشتر می‌شود. آیا می‌خواهیم واردکننده برای استان مازندران باشیم یا اینکه استان مازندران صادرکننده برای کشورهای شمالی دریای خزر باشد؟»

روحانی با اشاره به اینکه ما راه آزاد تجاری را باز کردیم تا کالاها به پنج کشور شمالی ایران بدون تعرفه یا با تعرفه کم صادر شود، افزود: « آیا می‌خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهیم یا راه‌ها را ببندیم؟ دولت یازدهم معتقد بود اتصال مردم ایران با مازندران باید سهل و آسان باشد و همه‌ی تلاشش را به کار گرفت.اده هراز تا دو سال دیگر به اتمام‌می‌رسد و‌راه چالوس نیز در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.»

رییس دولت تدبیر و امید با انتقاد از اینکه چرا به مردم‌واقعیت را نمی‌گویید و سیاه‌نمایی می‌کنید، بیان داشت: « آیا وضع گندم‌کاران نسبت به سال ۹۱ بدتر شده است؟ آیا وضع شالیکاران بدتر شده است؟ آیا وضع بهداشت و درمان بدتر شده است؟
مردم آیا شما دلتان می‌خواهد بار دیگر کاسبان تحریم کا رخود را انجام دهند؟ روحانی باشد یا نباشد دوره‌ی کاسبان تحریم پایان یافته است، روحانی باشد یا نباشد دوران واردات کندم پایان یافته است، روحانی باشد یا نباشد عدم‌مدیریت برای به خاک سیاه نشاندن زندگی شالیکاران پایان یافته است، روحانی باشد یا نباشد اینکه حدود ۴ میلیارد پول ما در دست آمریکایی‌ها باشد و اینجا بایستیم و شعار دهیم و پول‌ها را برنگردانیم پایان یافته است.»

روحانی گفت: «چرا تبلیغ می‌کنید دین مردم به خطر افتاده است و این دولت به فکر دین مردم نیست. شما فکر می‌کنید دولت حافظ دین مردم است در حالی که اشتباه‌تان همین‌جاست. حافظ دین مردم خود مردم هستند. شما نه قیم دیم مردم هستید نه قیم دنیای مردم. مردم فهیم هستند و راه خود را انتخاب کرده‌اند.»

وی با یادآوری اینکه اینجا سرزمین علویان است، سرزمین شیرودی و کشوری و سرزمین لشکر ۲۵ کربلا، تأکید کرد: «مردم از وطن خود دفاع کرده‌اند و از دینشان هم دفاع می‌کنند. روز عاشورا شما در خیابان‌ها هستید یا مردم؟ روز تاسوعا که قرار بود یک‌ مسابقه فوتبال برگزار شود چه حرف‌ها که نزدید اما دیدید که جوان‌های ما با نام حسین و عباس پیروز شدند. من خواهش کردم‌ و باز به مقدساتتان قسمتان می‌دهم که مقدسات دین ما را رها کنید، هرچه رأی از این راه می‌خواهید بدست آورید ما به شما می‌دهیم.»

حجت‌الاسلام حسن روحانی با انتقاد از آنها که معتقد بودند اگر شبکه‌های اجتماعی را نبندند مردم بی دین و ضد انقلاب می‌شوند، گفت: « این قضاوت شما نسبت به ملت ایران است. اما جوان‌های ما شبکه‌های فضای مجازی ر از متون دینی و انقلابی و ایرانی پر خواهند کرد.»

وی افزود: «ما می‌گوییم برای زندگی محرومان فقط یارانه کافی نیست. ما می‌گوییم باید حقوق فرهنگیان و بازنشستگان افزایش یابد. ما شعار نمی‌دهیم بلکه گام‌های اول را برداشته‌ایم. در سال ۹۶ حداقل حقوق بازنشستگان یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان خ‌اهد بود. ما می‌گوییم باید فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم در ایران تمام شود و این شعار نیست و اکنون مستمری بیش از ۸ میلیون مددجوی عضو‌ بهزیستی و کمیته امداد به سه برابر افزایش یافته است، گرچه‌کافی نیست و باید ادامه یابد. آنها می‌گویند فقط باید از طریق یارانه پمپاژ پول کرد و ما می‌گوییم زندگی مردم باید بر مبنای یک برنامه‌ی عادلانه و بلندمدت باشد و فضای کسب و‌کار آماده شود و موانع از پیش پایشان برداشته شود.»

روحانی تأکید کرد: «مردم وقتی باید آزادی عمل داشته باشند از طریق همین اینترنت و فضای مجازی برای خود شغل درست می‌کنند. دروازه‌های ایران را به روی گردشگران خارجی باز کنیم. چهره ایران زیباست آن را مخدوش نکنیم و بگذاریم‌خارجی‌ها به ایران بیایند و فرهنگ و تمدن ایران را ببینند.»

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه من به ملت ایران اعلام می‌کنم راه نظام و انقلاب ما از ریا و فریب نمی‌گذرد بلکه از قانون و عقلانیت می‌گذرد، ادامه داد: «عده‌ای می‌خواهند مردم را مأیوس کنند تا پای صندوق‌های رأی نیایند. نگرانی آن‌ها این است که پای صندوق‌ها شلوغ شود و در دور اول انتخابات ملت ایران پیروز شود اما شما دولت قدرتمند دوازدهم را پای صندوق‌های رأی بسازید. هرچه شما راجع به آزادی در اینجا می‌گویید، شدنی است فقط پای صندوق‌های رأی بیایید.»

رییس جمهور در پایان یادآور شد: «ما راه دولت اعت ال را ادامه می‌دهیم. ما تفکر هاشمی رفسنجانی را ادامه می‌دهیم. ما تفکر سیدمحمد خاتمی را ادامه می‌دهیم. دولتی می‌خواهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد، به فکر آنیم‌ که ملت ایران با آزادی و اراده خودش راه آینده کشور را انتخاب کند. ما با قدرت و نشاط از صبح روز جمعه به پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت و دولت اعتدال و اصلاحات و اصولگرای معتدل را تشکیل خواهیم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار