معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

جریان سازی فرهنگ وتوسعه الگوی عملی،دو راهبرد توسعه وتبیین فرهنگ نماز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی دانش آموزان مکلف پسر عشایر کشور در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار، از جریان سازی فرهنگ و توسعه الگوی عملی درباره ترویج فرهنگ اقامه نماز سخن گفت.

کد مطلب: ۶۲۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت:فعالیت های فرهنگی همواره به دلیل تدریجی بودن و برخورداری از ظرافت های خاصی در حوزه برنامه ریزی و اجرا، از سخت ترین فرآیندهای جامعه پذیری است ، بلاخص در امور مهمی همچون آموزش نماز که از اساسی ترین آموزه های دینی بوده و توسعه آن در اولویت اهداف فرهنگی کشور است.

هاشمی گفت: نگاهی به روش های آموزش نماز به دانش آموزان، نشان می دهد هرچه به روش های آموزش غیرمستقیم نزدیک تر شده و فرآیند آموزش را علمی تر دنبال کنیم ، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت، لذا با توجه به برگزاری اولین دوره آموزشی نماز عشایر پسر مکلف 9 استان در شهرستانهای استان تهران و برخی دیگر از استانها در سال جاری ، باید موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

1- عشایر به عنوان سرمایه های معنوی و بخشی از دارایی های کشور که همواره با غیرت، وفاداری و اثرگزاری در تولید و اشتغال در خدمت جامعه بوده اند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و برگزاری این دوره می تواند سرآغازی بر جریان سازی فرهنگی و تربیتی در امور مهمی همچون آموزش قرآن ، نماز و ... باشد.

2- جریان سازی فرهنگی در امر نماز می تواند ظرفیت های معطل مانده و فراموش شده را در زوایای پنهان بخش های مختلف آموزش و پرورش در خدمت توسعه و تبیین فرهنگ اقامه نماز در آورد و در این بین نقش بخش های مختلف نظام تربیت برای فراهم آوردن زمینه های این جریان سازی بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

3- شاید امروز با ارزیابی فعالیت های تربیتی در سطح مدارس ، اهمیت پرداختن به مسایل تربیتی در دانش آموزان پسر را بهتر درک کنیم و برگزاری این دوره آموزشی در کشور و نیز جشن بهار بندگی، می تواند آغاز جریان سازی جدید در پرداختن مدارس به توصیف آموزش نماز در دانش آموزان پسر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار