معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

لایحه هوای پاک در هیات دولت تصویب می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:لایحه هوای پاک با رویکرد توجه ویژه به آلاینده های زیست محیطی خارج از کشور هفته آینده در هیات دولت تصویب می شود.

کد مطلب: ۶۲۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یکروزه خود به استان اردبیل که با هدف پیگیری برنامه های حفاظت و بهبود محیط زیست استان، انجام شده است در جلسه شورای اداری استان از تصویت لایحه مدیریت و حفاظت از تلاب ها ی کشوردر مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه امیدواریم شاهد مدیریت بهتر تالاب های کشور از جمله در استان اردبیل که دارای تالاب های متنوع و منابع آب بسیار ارزشمند ولی در معرض آسیب است،‌باشیم.

وی تصریح کرد: لایحه هوای پاک نیز با رویکرد توجه ویژه یه آلاینده های زیست محیطی خارج از کشور از جمله ریزگردها سه شنبه هفته آینده در هیات دولت تصویب خواهد شد که امیدواریم با اجرایی شدن آن نیز در موضوع هوای پاک قدم های موثری برداریم.

ابتکار ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری را باعث تقویت روحیه دولت و ایجاد یک فرصت جدید برای ارائه خدمات بیشتر در این حوزه دانست و گفت: ۲۰۰عنوان شغل مرتبط با محیط زیست نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست دنبال خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور به ظرفیت های زیست محیطی استان اردبیل از جمله تالاب ها، دریاچه ها و جنگل های استان اشاره کردو گفت: الان ۳وهشت دهم درصد مساحت اردبیل را جنگل طبیعی تشکیل میدهد که حفاظت از این سرمایه عظیم وظیفه همگانی است.

خدابحش استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه استان اردبیل با ویژه گی ها و قابلیت های زیست محیطی از ۳۰درصد تنوع زیستی کشو برخوردار است افزود: تکمیل نیروگاه برق سبلان که اخیر با هزینه بالغ بر ۳۵۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و خرید ژنراتورها محقق شده است از مهمترین اقدامات حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده های صنعتی است.

در این جلسه همچنین تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنان جداگانه ای بر ضرورت مدیریت صحیح منابع زیرزمینی و توجه ویژه و اختصاص بودجه های لازم برای احیای دریاچه نئور، شورابیل، رودخانه بالخلوچای وتاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار