معاون عمرانی استاندار قزوین:

میزان گازهای خروجی نیروگاه شهیدرجایی قزوین کاهش یافت

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته، انتشار گازهای خروجی از دودکش نیروگاه شهیدرجایی به شدت کاهش یافت.

کد مطلب: ۶۱۸۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان قزوین، منوچهر حبیبی اظهار داشت: با همکاری خوب وزارت نفت و بویژه شرکت گاز استان قزوین سوخت گاز طبیعی در دولت تدبیر و امید جایگزین سوخت مازوت شد و در سال گذشته در مقایسه با زمان مشابه سالهای 93 و 94 به ترتیب افزایش 100 و 17 درصدی داشته است .

وی اضافه کرد : البته در چند روز محدود از سال گذشته بدلیل کاهش شدید دمای هوا و افزایش مصرف سوخت گاز طبیعی در مصارف خانگی و همچنین برای جلوگیری از قطع گاز هموطنان در استان های شمالی کشور و جلوگیری از اختلال در شبکه برق رسانی ، نیروگاه شهید رجایی در مقطعی کوتاه سوخت مازوت را جایگزین گاز طبیعی کرد .

معاون استاندار قزوین توضیح داد : در شرایط استفاده از سوخت مازوت نیز نیروگاه شهید رجایی با کاهش ظرفیت تولیدی واحدهای مولد برق به میزان 50 درصد ظرفیت اسمی و خروج تعدادی از واحدهای مولد از مدار تولید ، توانست از انتشار گازهای خروجی از دودکش نیروگاه را بشدت کاهش دهد.

گفتنی است؛ نیروگاه شهید رجایی قزوین در سال 1362 به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ملی پس از انقلاب اسلامی ایران و با هدف تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور در استان قزوین به بهره برداری رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار