مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل:

دولت تدبیر و امید 151 مدرسه در اردبیل ساخت

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 151 مدرسه با 756 کلاس درس در این استان احداث شده است.

کد مطلب: ۶۱۸۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، دولت لطفی در جشنواره خیرین مدرسه ساز بیله سوار مغان افزود: امسال نیز 26مدرسه با 129 کلاس درس در دست اجرا است که با تکمیل تدریجی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد .
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در ساخت مدارس توسط خیران در کشور جز استان های پیشرو است، اضافه کرد: غیر از ساخت مدارس ، خیران در مقاوم سازی و محوطه سازی مدارس ، تجهیز مدارس و ساخت کتابخانه هم کمک می کنند به طوری که تاکنون کتابخانه ای در شهرستان خلخال توسط خیری ساخته شده و تجهیز کتاب هم شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز نهادینه کردن فرهنگ با ارزش قدردانی از نیک مردانی است که با دستان گشاده خود زمینه تحصیل را برای آینده سازان این مرز و بوم فراهم می کنند .
احمد ناصری افزود: اعتماد به آموزش و پرورش و حضور شایسته خیرین در تمام شهرستان‌های استان و در شهرستان بیله سوار یعنی اینکه مردم به اعتلای آموزشی علاقمند هستند .
وی با اشاره به افزایش مشارکت ‌های مردمی و خیرین به بخش ‌های غیر دولتی اظهار کرد: 16 درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌ کنند و افزایش کمک به این مجموعه ‌های غیردولتی توسعه یافته است .
فرماندار بیله سوار هم گفت: تلاش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد .
آرام حلیم افزود: خیرین مدرسه ساز مهم ترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت ، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی است .
وی اظهار کرد: خیرین شهرستان بیله سوار در دولت تدبیر و امید بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه و 10 قطعه زمین در مناطق مختلف این شهرستان برای احداث مدرسه سازی اهدا کرده اند .
فرماندار بیله سوار افزود: امر آموزش و توجه به آن در کشور امروز به اندازه ای مهم است که لازم است همگان از آن بعنوان یک تکلیف و وظیفه یاد کنند چرا که تمام امورات انسان و توسعه یافتگی یک کشور در همه ابعاد از دایره آموزش و پرورش آن سرچشمه می گیرد .
گفتنی است:در این مراسم از خیرین مدرسه ساز شهرستان بیله سوار تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار