عضو شورای شهر تهران در گفتگو با پانا :

پایتخت 14 سال را بدون مانور مدیریت بحران گذارنده است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طی 14 سال گذشته حتی یکبار هم در شهر تهران مانور مدیریت بحران برگزار نشده است، گفت: درخصوص حادثه پلاسکو هیچ‌یک از گزارش‌ها پاسخگوی سوالات نبود.

کد مطلب: ۶۱۵۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با پانا با اشاره به ارائه گزارش کمیته فنی و حقوقی حادثه پلاسکو که هم از سوی دولت و هم از سوی شورای شهر نظرات خود را ارائه کردند، اظهار کرد: در گزارش کمیته ملی حادثه پلاسکو بیشترین مقصر شهرداری تهران شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلات در پایتخت مدیریت بحران است، اضافه کرد: آقای قالیباف مدعی هستند که مدیریت بحران شهر را برعهده دارند. در همان جلسه‌ای که ایشان به شورای شهر آمدند، از ایشان پرسیدم تخصص‌هایی که ما در زمینه مدیریت بحران شهر داریم، چه چیزی است؟

وی افزود: افرادی که در حادثه پلاسکو به عنوان مدیران بحران در کنار ایشان فعالیت می‌کردند، چه کسانی بودند؟ آیا تخصص‌های لازم را داشتند؟

تندگویان با بیان اینکه قالیباف 14 سال است که پست شهردار تهران را برعهده دارد، تصریح کرد: آقای قالیباف چه دوره‌های تخصصی را در زمینه مدیریت بحران گذرانده‌اند؟ اصلا در تهران تا به حال چند دوره مانور مدیریت بحران برگزار شده است؟

وی ادامه داد: شهردار تهران وظیفه رصد ضعف‌ها را برعهده دارد. آیا اصلا ایشان ضعف‌های مدیریت بحران تهران را رصد کرده‌اند؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طی 14 سال گذشته حتی یکبار هم مانور مدیریت بحران در تهران صورت نگرفته است، افزود: تنها مانورهای ساختمانی توسط آتش‌نشانان درخصوص برخی از ساختمان‌های خاص صورت گرفته است که به آن مدیریت بحران نمی‌توان گفت.

وی در توضیح مانور بحران گفت: اگر زلزله بیاید یا یک حادثه بزرگ همانند پلاسکو اتفاق بیفتد، باید تمام دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند، اما طی این 14 سال چند بار تمامی این دستگاه‌ها در چنین شرایطی به خط و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند؟

وی ادامه داد: مدیریت بحران جزو شرح وظایف شهردار تهران است،‌ اما سوال اینجاست که چرا آقای قالیباف تلاشی برای گذراندن دوره‌های مدیریت بحران نکرده است؟ یا چرا افرادی که در کنار ایشان هستند این قابلیت را ندارند؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نحوه آواربرداری در ساختمان پلاسکو توضیح داد: آواربرداری در آنجا به صورت مناسب انجام نشد، تونل‌هایی که در آنجا حفر شد زیرنظر متخصصان نبود. من بارها این سوالات را از آقای قالیباف پرسیده‌ام اما هیچ پاسخی نگرفتم و در هیچ کدام از گزارش‌ها هم به پاسخ سوالاتم نرسیدم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار