نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت توجه به توقف فعالیت ساختمان های ناایمن

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری درپایتخت، گفت: بیش از ۲۰۰ ساختمان ناایمن درپایتخت وجود دارد که هیچ اطلاعاتی از نوع سازه آنها در دست نیست.

کد مطلب: ۶۱۴۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ،عبدالرضا هاشم زایی ، با اشاره به اینکه تایید ایمنی ساختمان‌هایی که کارگاه‌های تجاری در آنها مستقر هستند برعهده نهادهای مختلفی است، گفت: اگر کارگاه‌های موجود در برخی ساختمان‌های ناایمن تولیدی باشد، بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند برای جلوگیری از فعالیت آن ورود کند، ضمن اینکه مسئولان اصناف نیز می‌توانند اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت ساختمان‌های ناایمن با کارگاه‌های تولیدی را انجام دهند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های ناایمن کاربری مسکونی دارند، افزود: متاسفانه طبق اطلاعات کسب شده، مسئولان ذیربط هیچ‌گونه اطلاعاتی درخصوص سازه ساختمان‌های مسکونی ناایمن دردست ندارند، ضمن اینکه مشاهده شده ساخت این ساختمان‌ها و بناها براساس طرح آمایش پایتخت صورت نگرفته و با پرداخت پول مجوزی برای ساخت یک ساختمان چندین طبقه دریافت شده است .

هاشم زایی با بیان اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری درجلسات بارها به نبود اطلاعات از چگونگی ساخت این سازها اعتراف کردند، گفت: به طورعمده بخش خصوصی که سازنده این دست از ساختمان‌ها بوده است اطلاعات لازم را برای مواقع موردنیاز بایگانی نکرده، البته بخشی از این ساختمان‌ها نیز به صورت مصادره‌ای به سازمان‌هایی نظیر بنیاد مستضعفان سپرده شده که درحال حاضر مشخصاتی از این ساختمان‌ها ندارندو بنابراین ساختمان‌هایی از این دست در پایتخت بسیار است. .

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با انتقاد از اینکه دسترسی به این ساختمان‌ها در بسیاری از موارد حتی برای آتش نشانی هم امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: بیش از 200 ساختمان ناایمن درپایتخت وجود دارد که اطلاعاتی درخصوص نقشه‌ها و سازه آن موجود نیست، البته دراین خصوص شهرداری باید وظیفه خود درباره جلوگیری از فعالیت ساختمان ناایمن مسکونی را انجام دهد.

/خبرنگار: محمد مهدی کدخدایی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار