پرچم شهر زیر زمینی نوش آباد، بر فراز توچال بر افراشته شد

سرپرست تیم کوهنوردی نوش آباد ، از برافراشته شدن پرچم مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز قله سه هزار و 962 متری توچال تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کاشان ، مصطفی قدیری نوش آبادی گفت: تیم 27 نفری کوهنوردی نوش آباد، شامل 20 نفر از آقایان و هفت نفر از بانوان در پنجمین صعود خود پس از هشت ساعت موفق به فتح قله توچال شد .

وی افزود: کوه توچال ، بخشی از دامنه رشته کوه البرز است که بر روی خط الراس شرقی - غربی واقع شده است و به بام تهران شهرت دارد که مسیر دربند، پناهگاه شیرپلا و جانپاه امیری، رایج ترین مسیر صعود به قله توچال است.

به گفته وی، زندگي ماشيني، باعث کاهش تحرك بدني افراد و در نتیجه افزایش ناراحتي و بيماريهاي مختلفي شده که ورزش تنها عاملي است كه مي تواند اين كمبود فقر حركتي را جبران و سلامتي جامعه را تامين نمايد .

وی بااشاره به شعار روز جهانی سلامت تصریح کرد: عضویت افراد در تیم های ورزشی باعث ترویج فرهنگ جمع گرایی و کمک به همنوع می شود که سلامت رواني جامعه و كاهش استرس در زندگی افراد را به دنبال دارد و به افراد امكان مي دهد كه از زندگي لذت برده و احساس طراوت و شادابي كنند .

وی اظهار داشت: پیش از این کوهنوردان نوش آباد با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری و تمدنی این شهر تاریخی به قله های کرکس نطنز، الوند همدان، شیرکوه یزد و برف انبار قم صعود کرده و پرچم شهر زیرزمینی نوش آباد را بر فراز آنها برافراشته اند.
شهر زیرزمینی نوش آباد بزرگترین معماری دستکن جهان است که از سال 1383 در نوش آباد شناسایی شد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار