در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان/بحران زباله در شمال

مدیرکل محیط زیست استان گیلان از ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه های این استان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

قربانعلی محمدپور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به طرح اداره محیط زیست استان گیلان برای حفاظت از رودخانه های این استان اظهارداشت: برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه های استان یکی از چالش های این بخش است که به منظور حفاظت از رودخانه های استان طرح حفاظتی اجرا می شود.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان ادامه داد: رودخانه ها اکوسیستم های مهمی هستند که بستر زندگی بسیاری از آبزیان و جانوان است و همچنین از نظر اقتصادی مزایایی برای زندگی مردم دارد اما موضوع برداشت شن و ماسه از رودخانه ها اثرات زیست محیطی سنگینی دارند که مهم ترین آن برهم خوردن محیط زندگی آبزیان است.

وی با اشاره به ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان گیلان نیز توضیح داد: با توجه به اینکه در این ایام با فصل زادآوری و تخم ریزی آبزیان روبرو هستیم، لذا برداشت شن و ماسه طبق بخش نامه ای تا پایان اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود.

محمدپور در ادامه همچنین به ساماندهی موضوع زباله در استان گیلان اشاره کرد و گفت: برای کمک به مدیریت پسماند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که مهم ترین آن بکارگیری فناوری های نوین در مدیریت پسماند در سطح استان است.

وی با بیان اینکه آسیب های پسماند بر سواحل دریای خزر، جنگل و رودخانه ها تأثیرگذار خواهد بود، گفت: با توجه به حجم گردشگر در استان گیلان معضل تولید زباله یکی از مشکلات اساسی در سطح استان است که هر روز بر این مشکل افزوده می شود و به بحران در استان تبدیل شده است.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان در پایان تصریح کرد: فرهنگ سازی در جهت کاهش تولید زباله در گیلان موثر است و با آموزش می توان از افزایش زباله در استان جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار