دستیابی دانش آموز به کمال هدف نهایی آموزش و پرورش است

سرپرست آموزش و پرورش ساوه گفت: دستیابی دانش آموز به کمال علمی و اجتماعی هدف نهایی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۶۱۱۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، فراشیانی در اولین کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان ساوه در سال جدید افزود: در این راستا هر گروه وظیفه خاصی دارد که این برنامه‌ها باید منسجم اجرا شود.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های منفک وجود ندارد و در آموزش و پرورش نیز گروه‌های مختلف مشاوره، امور تربیتی آموزشی و سایر بخش‌ها باید در تعامل با یکدیگر حرکت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش ساوه بیان کرد: باید نیازهای دانش‌آموزان برای معلمان، مشاوران و دست‌اندرکاران مشخص شود که یک دانش‌آموز در این مقطع تحصیلی به کدام یک از وظایف زندگی مرتبط با کمال روبه‌رو هستند.

فراشیانی با تأکید بر بحث هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کرد: دانش‌آموزان حتی بدون مشاوره هم راهنمایی می‌شوند اما موضوع مهم هدایت صحیح آن‌ها به رشته‌های مختلف است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نیاز بازار کار متغیر است باید دانش‌آموزان در هر زمانی با توجه به اقتضای بازار کار به رشته‌های تحصیلی مختلف هدایت شوند.

در این کمیته بر لزوم همکاری و همراهی تمامی دست اندرکاران امر مهم هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان تأکید و شیوه نامه مربوط به موارد مهم هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار