نماینده استانداری به عملکرد ستادهای اسکان فرهنگیان نمره بیست داد

نماینده استاندار ضمن دیدار از ستادهای اسکان استان اصفهان مجموعه های اسکان ستاد فرهنگیان را ارزیابی کردند.

کد مطلب: ۶۰۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نماینده استاندار در بازدید از ستادهای اسکان استان اصفهان اظهار کرد: طی بازدید از مجموعه های اسکان فرهنگیان و گزارش های ارائه شده از سوی بازرسان، عملکرد این مجموعه ها در راستای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع بسیار مطلوب و شایسته بوده است.

وی تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در استان اصفهان را عملی استثنایی و بی نظیر دانست و افزود: خدمت رسانی به دو میلیون مسافر نوروزی کار سهل و آسانی نیست اما در این راستا بهترین خدمات و امکانات برای رفاه حال آنها ارائه شده است.

نماینده استاندار در بازدید از ستادهای اسکان اصفهان تصریح کرد: مجموعه های اسکان فرهنگیان توانستند در راستای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع بهترین خدمت رسانی را ارائه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به مجموعه های اسکان فرهنگیان چه نمره ای می دهید، گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده عملکرد این ستادها مطلوب بوده است و به اعتقاد من نمره بیست شایسته چنین مجموعه هایی است.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که چشم انداز استان برای تکریم شایسته تر مسافران نوروزی در راستای حقوق شهروندی چیست، خاطر نشان کرد: موضوع بوم گردی برای گردشگران از مسائل مهمی است که باید همه ساله در همه ستادها انجام شود.

نماینده استاندار در بازدید از ستادهای اسکان اصفهان اضافه کرد: باید پیشنهادهایی بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح شود تا موضوع بوم گردی در استان اصفهان جایگاه شایسته تری پیدا کند تا هم دانش آموزان و شهروندان با این موضوع آشنا شوند و هم گردشگران، شناخت و بازدید از اماکن تاریخی و بوم گردی اصفهان را در الویت برنامه های سفر خود قرار دهند.

در ادامه این نشست محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تشریح فعالیت های انجام شده در مجموعه های اسکان فرهنگیان گفت: 2 هزار و 900 نیروی انسانی در ستادهای فرهنگیان بصورت شبانه روزی با مسوولان شهرداری اصفهان و ستاد هماهنگی خدمات سفر در تعامل هستند و هماهنگی های لازم را برای رفاه هر چه بیشتر مسافران انجام می دهند.

وی تصریح کرد: ستاد ناحیه یک در هنرستان ابوذر مستقر شده است تا در مرکز شهر باشد در حالی که سال گذشته این ستاد در خیابان آتشگاه قرار داشت. ستاد ناحیه دو دبستان حسین امین، ناحیه سه دبیرستان سعدی، ناحیه 4 دبیرستان مصطفی خمینی، ناحیه 5 دبیرستان طاهرزاده خیابان جابر انصاری و ناحیه 6 در هنرستان چمران مستقر هستند و علاوه بر آن برای شهر بهارستان هم یک ستادی تعبیه شده است.

قائدیها با بیان اینکه در کنار هر ستادی مدرسه ویژه ای برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مسافران می توانند یک شب را به صورت موقت در این مدارس مستقر شوند و برای اسکان بیشتر به مدارسی که آماده پذیرش هستند مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 145 هزار و 58 خانوار تا صبح روز دهم فروردین ماه در ستادهای فرهنگیان پذیرفته شدند که 80 درصد فرهنگی و 20 درصد غیر فرهنگی هستند که این تعداد یک میلیون و 324 هزار و 734 نفر روز بوده است که به تفکیک در شهر اصفهان 84 هزار و 133 خانوار 301 هزار و 789 نفر و 756 هزار و744 نفر شب پذیرش شده اند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ آمار اسکان، ستادهای فرهنگیان اصفهان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال میزان رضایت مسافران نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و با 20 درصد افزایش پذیرش مسافر هم روبرو شدیم این در حالی است که در روزهای آینده با جاری شدن آب در زاینده رود، موجی از مسافران را به سمت اصفهان خواهیم داشت.

قائدیها از هماهنگی های مطلوب ستادهای اسکان فرهنگیان با ستاد هماهنگی خدمات شهر اصفهان سخن گفت و ادامه داد: طی بازدیدی که از چند ستاد داشتم این موضوع مشخص شد که ستاد هماهنگی خدمات سفر اصفهان بهترین نوع کار را ارائه می دهد و ستادهای فرهنگیان نیز در این موضوع موثر واقع شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تا پایان تعطیلات نوروزی، تعداد مسافران نوروزی به سه میلیون نفر برسد. در ادامه این نشست صمیمانه محمد میرپور معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خدمت رسانی و تکریم مسافران نوروزی را هدف عمده در ستاد هماهنگی خدمات سفر دانست و افزود: این موضوع در اولویت برنامه های مجموعه های اسکان فرهنگیان قرار دارد و همه عوامل در ستادها تمام وقت خود را برای خدمت رسانی به مسافران قرار می دهند و با سعه صدر و صبوری از آنها استقبال می کنند.

وی بیان کرد: برخی از دانش آموزان اصفهانی در موضوع بوم گردی وارد شده اند و گردشگران را از طریق آموزش عملی با اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان آشنا می کنند.

میرپور با بیان اینکه کاشان، بالاترین آمار پذیرش مسافر را در مجموعه های اسکان فرهنگیان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پس از کاشان، ستاد اسکان ناحیه 4 و ناحیه 5 در رده های دوم و سوم قرار دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: طی بازدیدی که از ستادهای اسکان کاشان و قمصر انجام شد همه مسافران از نحوه برخورد و ارائه خدمات مجموعه های اسکان فرهنگیان رضایت داشتند و این نشان می داد که خدمت رسانی در این شهرها با کیفیت بالا انجام شده است و مسئولان ستادها در همه شرایط از میهمانان نوروزی با چهره ای گشاده پذیرایی می کنند.

وی گفت: عملکرد ستادهای اسکان فرهنگیان به این صورت است که اگر مسافری به ستادی مراجعه کرد و با ظرفیت تکمیل شده ستاد روبرو شد در همان مکان آدرس مکان دیگر را از مسئولان دریافت می کند و در آنجا مستقر می شود که این موضوع به رفاه حال مسافران کمک می کند.

میرپور با اشاره به اینکه مجموعه ستادهای فرهنگیان رتبه اول سامانه اینترنتی را برای پذیرش مسافران به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: مسافران و گردشگران نوروزی می توانند از پنجم تا بیستم اسفندماه با ثبت نام در سامانه اینترنتی پذیرش مسافر، مکان و درجه مدرسه مورد نظر خود را اعلام و هزینه آن را واریز کنند و در پایان با در دست داشتن فیش واریزی هنگام ورود به اصفهان در همان مدرسه ای که انتخاب کردند پذیرش شوند و این موضوع چند سالی است که از سوی وزارتخانه طرح ریزی شده و در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار