فعالیت ۴۰۰ دانش‌آموز همیار گردشگر مازندران در تعطیلات نوروز ۹۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: در تعطیلات نوروز سال ۹۶ با همکاری آموزش و پرورش استان ۴۰۰ همیار گردشگر به کمک ساماندهی گردشگری و سفرهای نوروزی می‌آیند.

کد مطلب: ۶۰۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی نبیان با بیان این‌که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مازندران تشکیل شده و کمیته‌های استانی فعال هستند، گفت: طبق گزارش‌هایی که ادارات شهرستان‌ها به ستاد مرکزی فرستاده‌اند، وضعیت اقدامات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی قابل قبول است و با این شرایط امیدوار هستیم که وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

فعالیت کمیته‌های 12 گانه تسهیلات سفر مازندران

جانشین رییس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر مازندران افزود: به ریاست استاندار، ستاد تسهیلات سفر با حضور رؤسای ستادهای شهرستانی تشکیل جلسه داد و جزییات کارها و برنامه ها توسط مدیران و رؤسای ستادها اعلام شد.

نبیان با بیان اینکه 12 کمیته استانی برای استقبال از مسافران نوروزی و خدمات‌رسانی فعال هستند، اظهار داشت: استاندار احکام فرمانداران هر 22 شهرستان را برای ریاست ستادهای شهرستانی صادر کرده و رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌ها نیز به عنوان دبیران ستاد وظایف را انجام می‌دهند.

وی درباره برنامه فعالیت نوروزی فضاهای گردشگری زیر نظر این سازمان اظهار کرد: برای 15 موزه و سایت موزه استان در شهرستان‌ها کشیک نوروزی در نظر گرفته شده و قرار است در 2 شیفت صبح و عصر فعال باشند.

برپایی 12 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بابیان اینکه امسال در سراسر استان 12 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی برپاست، افزود: نسبت به سال گذشته 4 بازارچه افزایش یافته و 4 بازارچه نیز در گستره ملی برگزار می‌شود.

نبیان از نظارت ترکیبی بر اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری مازندران در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در نظارت‌های ترکیبی، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و اداره اماکن نیروی انتظامی از اماکن و تأسیسات گردشگری دیدن خواهند کرد.

وی اعلام کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان، حدود 400 نوجوان دانش‌آموز با پوشیدن کاورهای مخصوص در طرح "همیار گردشگر" به کمک ساماندهی گردشگری و سفرهای نوروزی خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار