نکوداشت روز شهید در قدس

مراسم گرامیداشت روز شهید با حضور خانواده های شهدا، جانبازان و مسوولین شهر در آموزشگاه دخترانه غدیر1 شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۷۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، در این مراسم مقدم معاون فرماندار، محمدرضا بهمنش مدیر، سرهنگ الهیاری فرمانده سپاه، حیدری از سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اعضای شورای شهر، احسان الله کالجی معاون پژوهش و برنامه ریزی و خانواده های شهدا و جانبازان حضور داشتند.
محمدرضا بهمنش ضمن خیرمقدم به خانواده شهدا و مسولین گفت: مردم شاید از هرکس انتقاد کنند و می کنند اما جایی که اسم شهید باشد ادای احترام می کنند و این نشانه ی قداست شهدا بین مردم است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: به وجود آمدن و استمرا نظام جمهوری اسلامی با خون شهیدان پیوند خورده است. بر همگان واجب است که روز شهید را بیشتر پاس بدارند. قطعا مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت کسی نمی تواند درک و وصف کند.
محمدرضا بهمنش گفت: یاد شهدا و عطر شهدا که بهانه مراسمی این چنینی است تلنگری ست برای ما که در دنیایی فانی زندگی می کنیم. شهدای که مثل خورشید بر روح و روان ما می تابند و زنده هستند اما ما فکر نمی کنیم که زنده هستند و تنها فکر می کنیم که ما زنده هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: اندیشه و کلام شهیدان شاید امروز عالی ترین میراثی است که در اختیار ما قرار دارد و حاوی ارزش های انسانی است که شهیدان از خود به جای گذاشتند. آنها کسانی بودند که تمام هستی خودشان را در راه تحقق اندیشه های امام خمینی(ره) فدا کردند تا استمرار انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد.
بهمنش گفت: شهدا نظاره گر اعمال ما هستند؛ ماهایی که امروز آرمان هایمان مادی شده، آرمان های شهدا؛ اسلام، قرآن، انسانیت و شرف بود. امروز آنها نظاره گر اعمال ما هستند. مایی که غرق در امور دنیویی شده ایم و غافل هستیم که امروز چه عظمتی را شهدای عزیز خلق کرده اند.
بهمنش در پایان خطاب به دانش آموزان دختر آموزشگاه گفت: دانش آموزان عزیز با خوب درس خواندن، حفظ حجاب و رعایت اخلاق و ادب، می توانند راه شهیدان را ادامه دهند.
همچنین گروه تاتر مدرسه، نمایشی را اجرا کرد و فرزند شهید حرم نیز متنی را مورد شهیدان حرم خواند.
در پایان مراسم با اهدای لوح های یادبودی به تعدادی از خانواده های شهدای و جانباز شهرستان قدس، از آنها تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار