دبیر ستاد انتخابات فرمانداری شیراز گفت:

ستادانتخابات فرمانداری شیراز درانتظار داوطلبان انتخابات شوراها درشیراز

دبیر ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان شیراز و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گفت: فرمانداری شیراز مقدمات لازم را برای ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را مهیا کرده و در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است.

کد مطلب: ۶۰۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، حمید جورکش اظهار داشت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شیراز، صدرا، زرقان، لپویی، داریون و خانه زنیان باید به فرمانداری شیراز و در روستاها به بخشداری های تابعه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز سی ام اسفندماه سال جاری به مدت هفت روز و تا پایان روز ششم فروردین 96 فرصت دارند به فرمانداری و بخشداری ها مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

جورکش ادامه داد: با توجه به تقارن زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایام تعطیلات نوروز 96 ستاد انتخابات، آمادگی ارائه معرفی نامه برای دریافت گواهی سوء پیشینه به متقاضیان شرکت در این انتخابات را دارد.

جورکش افزود: طبق ماده 26 قانون انتخابات، داشتن گواهی سوء پیشنیه برای داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا الزامی است و آنها باید در هنگام ثبت‌نام این برگه را ارائه دهند.

وی ابراز داشت: با توجه به ضرورت ارائه گواهی سوء پیشینه از سوی داوطلبان در زمان نام نویسی، ضروری است داوطلبان از هم اکنون با مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها، نامه معرفی به نیروی انتظامی برای اخذ گواهی سوء پیشینه را دریافت کنند تا در روز ثبت نام با مشکل مواجه نشوند.

جورکش اضافه کرد: ستاد انتخابات وزارت کشور نیز در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرده است، داوطلبان شرکت در این انتخابات برای سهولت و روانسازی مراحل دریافت گواهی سوء پیشینه می توانند مستقیما به پلیس + 10 در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر حسب برنامه زمانبندی برگزاری، دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز بیست و پنجم اسنفدماه 95 از سوی وزیر کشور صادر و به فرمانداری ها ابلاغ می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان شیراز و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات بیان داشت: با توجه به اینکه بر اساس قانون، ملاک برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای بالای 20خانوار و 100نفر جمعیت است و مبنای آن آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعیین شده، این موضوع در حال حاضر بر مبنای سرشماری سال 90پیش بینی می شود و به همین سبب احتمالا شمار شعب اخذ رای شهرستان شیراز 743 شعبه برای این انتخابات خواهد بود.

جورکش اذعان کرد: همچنین با توجه به سرشماری سال 90 پیش بینی می شود تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهرستان شیراز 546 نفر باشد که البته این آمارها ممکن است با توجه به اعلام جمعیت برابر سرشماری سال 95 تغییراتی داشته باشد.

جورکش یاد آور شد: با توجه به سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 شمار اعضای اصلی در شوراهای شهر و روستا در شهرستان شیراز 546 نفر و 6 شورای سه نفره عشایری خواهد بود.

وی افزود: دستور شروع انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز روز بیست و دوم فروردین 96 از سوی وزیر کشور به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد.

بر اساس نتایج هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در مهر و آبان ماه 95 به صورت اینترنتی و میدانی انجام شد، جمعیت ایران فراتر از 80 میلیون نفر است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار