سردار مهری در جمع خبرنگاران خبر داد

نصب سامانه پایش حمل و نقل هوشمند جاده ای برای اتوبوس ها

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خوشبختانه با همکاری وزارت راه و شهرسازی سامانه پایش حمل و نقل هوشمند جاده ای برای اکثر اتوبوس های حمل و نقل عمومی نصب شده و رفتار، سرعت رانندگان و توقف آنها در مبدا و مقصد را ثبت می کند.

کد مطلب: ۶۰۶۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سردار تقی مهری در حاشیه مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس که امروز یکشنبه 22 اسفندماه در دبستان دخترانه اندیشه منطقه 6 تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت اصلی همیاران پلیس ارتقا فرهنگ ترافیک و یادآوری و تذکر همراه با ادب و احترام برای رعایت قوانین و مقررات است.

10 میلیون از دانش آموزان عضو همیار پلیس هستند

وی افزود: اقدامات خوبی توسط پلیس و آموزش وپرورش صورت گرفته که مهمترین آنها همیاران پلیس و پلیس یاران جوان و نوجوان است حدود 10 میلیون از دانش آموزان عضو این تشکل هستند. معلمان و اساتید دانشگاه به عنوان فرهنگیاران ترافیک نیز در همه مقاطع آموزش و پرورش و مراتب آموزش عالی برنامه های آموزشی دارند که باعث گسترش فرهنگ ترافیک در دانش آموزان و دانشجویان می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: علاوه بر این بهیاران روستاها نیز با عنوان راهبران محله برای گسترش امنیت راههای روستایی و فرهنگ رانندگی در روستاها با ما همکاری می کنند که یکی از موارد آن استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران است .

وی خاطرنشان کرد: اگر پلیس مدرسه گزارش دهد که راننده ای به هشدارهای آنها توجه نکرده و مرتکب تخلف شده است در درون و برون شهر راننده بی توجه اعمال قانون می شود.

امنیت اردوهای راهیان نور

مهری در خصوص امنیت اردوهای راهیان نور گفت: خوشبختانه جلسات مختلفی در ستادکل نیروهای مسلح در زمینه راهیان نور داشتیم که مهمترین آنها استفاده از اتوبوس های ایمن در مقصد و مبدا است .

وی ادامه داد: بین شهرستان های راهیان نور پاسگاه های مسیر راهیان نور نیز تعامل و همکاری خوبی وجود دارد و در هر اتوبوس یکی از همیاران پلیس قرار دارد که رعایت قوانین و مقررات را به رانندگان تذکر می دهد امیدواریم سفر خوب و ایمنی برای اردوهای راهیان نور داشته باشیم تا بتوانند از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس بازدید کنند.

دوربینهای ثبت تخلف در جاده ها

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص استفاده از دوربینهای ثبت تخلف در جاده ها گفت: با عنایت وزارت راه و شهرسازی 34 هزار کیلومتر جاده شریانی در کشور داریم که سال آینده یک هزار و 880 دوربین نصب خواهد شد سال گذشته 600 دستگاه دوربین نصب شده که این دوربین ها با دوربین های گذشته متفاوت است و می تواند فاصله بین 2 دوربین را محاسبه کند و سرعت غیرمجاز رانندگان را محاسبه کند.

وی افزود: نرم افزار این دوربین ها طوری طراحی شده است که فاصله مرزی هم در جهت عرض و طول را محاسبه می کند خوشبختانه با همکاری وزارت راه و شهرسازی سامانه پایش حمل و نقل هوشمند جاده ای برای اکثر اتوبوس های حمل و نقل عمومی نصب شده و رفتار و سرعت رانندگان را و توقف آنها در مبدا و مقصد را ثبت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار