معاون استاندار:

راه اندازی خانه های هلال کمک بزرگی در تقویت روحیه امدادگری است

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر افزایش خانه های هلال گفت: راه اندازی خانه های هلال کمک بزرگی در تقویت روحیه امدادگری است.

کد مطلب: ۶۰۶۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، محمد احمدی پور در جلسه شورای مدیران این جمعیت افزود: خانه های هلال، مکانی برای گسترش آموزش و نفوذ بین مردم برای ساختن روستا ، شهر و استانی آماده و پاسخگو در زمان حوادث و بلایا است.
وی اظهار داشت: با توجه به وقت طلایی در حوادث و کمبود نیروهای امدادی در این زمان، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی دارند که ایجاد خانه های هلال نقش مهمی در این زمینه دارد.
وی با بیان این که هلال احمر جاذبه زیادی برای جوانان و مردم دارد، خاطر نشان کرد: هلال احمر نهادی همیشه آماده و خدمت رسان است و فعالیت های این نهاد بشردوستانه برای مردم جذابیت دارد.
وی بیان داشت: هلال احمر همیشه در حوادث و سوانح حضور فعال دارد که در کنار امداد رسانی و ارایه خدمات برای توانمندی و تربیت جوانان امدادگر، نجاتگر و ساختن جامعه ای آماده تلاش می کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تصریح کرد: وظیفه هر نهاد و ارگانی ارایه بهترین خدمات به مردم است که باید با تعامل دستگاهای اجرایی این مهم بیشتر و بهتر شود.
وی اضافه کرد: هر برخورد درست و با مهربانی علاوه بر ایجاد دوستی و کمک به مردم، می تواند در جهت رونق اقتصادی و جذب توریسم در استان کمک کند و جوانان جمعیت هلال احمر مانند گذشته باید با روی باز و مهربانی برای راهنمایی مسافران نوروزی اقدام کنند.

*افتتاح 56 خانه هلال در گیلان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این نشست با بیان این که طی سه ماه گذشته 56 خانه هلال در استان راه اندازی شده، گفت: خانه هلال، هلال احمری کوچک در دل مردم است.
مهدی ولی پور افزود: خانه هلال احمر با مشارکت مردم اداره می شود که افراد آموزش دیده در این مکان به عنوان اولین ارزیاب و امدادگر در زمان حوادث برای کمک مردم اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: خانه های هلال در سال آینده در تمامی مراکز استان با تعامل شهرداری ها و فرمانداری ها افتتاح می شود و افراد علاقه مند با حضور در این محل آموزش های امدادی را فرا می گیرند.
ولی پور در ادامه با اشاره اجرای طرح خادم بیان کرد: در اجرای این طرح در گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 150 دوره آموزشی و تخصصی در استان برگزار شد که طی آن 35 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح خادم امدادگران داوطلب با مراجعه به در منازل به هر خانواده هر ماه یک بار به صورت حضوری و چهره به چهره آموزش می دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار 320 دانشجو در مرکز علمی کاربردی این جمعیت، یادآور شد: در حال حاضر دانشجویان در 6 رشته آموزشی مرتبط با فعالیتهای امدادی در این مرکز مشغول تحصیل هستند.
وی در ادامه به تشریح فعالیت ها و آمادگی جمعیت هلال احمر استان گیلان در زمینه اجرای طرح های نوروزی پرداخت.
جمعیت هلال احمر گیلان دارای بیش از سه هزار امدادگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار