قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور ضرورت است

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با انتقاد از فرهنگ مدرک گرایی در کشور گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور ضرورت است.

کد مطلب: ۶۰۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، رحمت الله رحمتی، قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در جشن مهارت آموختگان جنوب شرق استان تهران در کانون ملائک قرچک از ابتکار اداره کل مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای استان تهران در برگزاری این جشن تقدیر کرد و افزود: متاسفانه در کشور به شدت روی مدارک دانشگاهی بصورت مستقیم و غیرمستقیم تکیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این تعداد فارغ التحصیل دانشگاهها به وزن مدرکی که در اختیار دارند از دانش و علوم برخوردار باشند خوب است اما در گذشته فرهنگ دانشگاه رفتن با علم آموزی شروع شد بطوریکه بعدها با مدرک گرایی ادامه پیدا کرد.

این مسئول گفت: در ایران با 80 میلیون نفر جمعیت 2800 دانشگاه داریم اما در چین با یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت 180 دانشگاه وجود دارد.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: محصول این آمار این می شود که نرخ بیکاری قشر تحصیلکرده در کشور ما بالاست.

رحمتی تصریح کرد: باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه ترویج و جوانان را تشویق کنیم تا روزی برسد که ارزش مدرک فنی و حرفه ای از مدرک دانشگاهی کمتر نشود.

وی گفت: باید فرهنگ کار ترویج شود و پایه و اساس آن مهارت آموزی نیز است.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار