معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

کتابخانه «میرزا کوچک» سرانه فضای مطالعه در رشت را افزایش داده است

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به کمبود فضای مطالعه در شهر رشت افتتاح کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی را موجب کاهش مشکلات این حوزه دانست.

کد مطلب: ۶۰۵۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، اسماعیل شفاعی در جریان بازدید از کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت که ظهر پنج شنبه با همراهی زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان صورت گرفت، با کتابداران این کتابخانه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.
وی در این بازدید از بخش‌های کودک و نوجوان، مخزن، مرجع، اینترنت و سالن‌های مطالعه و سایر بخش‌های این کتابخانه دیدن و از نزدیک با کتابداران گفتگو کرد.

شفاعی در بازدید از بخش های کودک کتابخانه‌، ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این کتابخانه در منطقه سلیماندارب رشت اظهار کرد: با توجه به کمبود فضای مطالعه در رشت کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی بخش بزرگی از مشکلات در این حوزه را مرتفع می کند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر رشت کمبود فضای مطالعه در استان گیلان به ویژه شهر رشت به طور کامل حل شود.
شفاعی پیش از این با حضور در ستاد مرکزی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از واحدهای مختلف ستادی بازدید و با کارشناسان و مسئولان این بخش نیز گفتگو کرد.

کتابخانه میرزا کوچک خان جنگلی در زمینی به مساحت ۷۵۱ متر مربع در دو طبقه با زیربنای ۶۳۰ متر مربع و از محل اعتبار بافت های فرسوده در محله سلیمانداراب رشت احداث شده است.

برای ساخت و تجهیز این کتابخانه که در سال ۹۳با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری گیلان، اداره کل راه و شهرسازی گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان آغاز شد، بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سه هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است و از بخش های ویژه کودک، سالن مطالعه مجزای برای بانوان و آقایان، مخزن کتاب، گالری، بخش مرجع و فعالیت های جنبی تشکیل شده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار