مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خبرداد:

توزیع ۳۰۷صفحه خورشیدی در بین عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۳۰۷ صفحه خورشیدی تولید انرژی در بین عشایر این استان توزیع شد.

کد مطلب: ۶۰۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، قادر هنرمند در جلسه شورای عشایری بیله سوار افزود: هزینه نصب هر صفحه خورشیدی در هر یک از چادرها و آلاچیق های عشایری ۲۰ میلیون ریال است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت برق و امور عشایر استان ۸۵ درصد از این هزینه توسط این شرکت و ۱۵ درصد نیز به عنوان خودیاری توسط متقاضیان عشایر تامین می شود .

وی گفت : پرداخت ۱۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض در صندوق توسعه کشاورزی و عشایری و توزیع ۱۲ هزار تن آرد خام نیز از جمله خدماتی بوده که در این مدت عشایر استان از آن بهره ‌مند شده‌ اند و خدمات‌ رسانی ها به این قشر همچنان تداوم و گسترش می‌یابد تا بتوانیم خواسته‌های این قشر را تامین کنیم .

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: امسال ۳۷ جلسه در استان در حوزه امور عشایری تشکیل شده و ۳۵۸ مصوبه در این جلسات مطرح شده و تقریبا همه مصوبات اجرایی شده است .
هنرمند اظهار کرد: ۲۵۸ قشلاق عشایری در شهرستان بیله سوار وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ خانوار خانوار عشایری با جمعیت ۱۵ هزار نفری را زیرپوشش قرار می دهد که ۳۹ درصد عشایر استان در شهرستان بیله سوار ساکن و مشغول فعالیت هستند .

وی افزود: آبرسانی امور عشایری شهرستان بیله سوار با سه تانکر به ۵۵ قشلاق شهرستان صورت می گیرد و ۱۷ میلیون لیتر در سال آبرسانی به عشایر منطقه صورت می گیرد .

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل احداث ، بازگشایی و نگهداری سه هزار کیلومتر جاده مناطق ییلاقی و قشلاقی استان را از دیگر خدمات ارائه شده به قشر عشایر استان ذکر و بیان کرد: ۵۳۰ کیلومتر راه عشایری نیز شهرستان که ۲۸۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید شن ریزی و هموار شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار