همایش خیرین مدرسه یار هشترود;

تمام مدارس هشترود تا پایان سال 96 به سیستم گرمایش مجهز می شوند

فرماندار هشترود با تاکید بر لزوم توجه به بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: تمام مدارس شهری و روستایی هشترود تا آخر سال 96 به سیستم گرمایش مجهز می شوند.

کد مطلب: ۶۰۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حسن مستفید در همایش خیران مدرسه ساز و مدرسه یار هشترود افزود: با توجه به لزوم بهسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی این شهرستان، 17 مدرسه نیاز به محوطه سازی و دیوار کشی، 18 مدرسه نیاز به احداث سرویس بهداشتی، 21 مدرسه نیاز به سفید کاری و رنگ آمیزی و 30 مدرسه نیز به تعمیر و مقاوم سازی نیاز دارد .
وی ادامه داد: هم اکنون نیز 31 مدرسه در این شهرستان با کمبود تجهیزات تکنولوژی و آزمایشگاهی روبرو بوده و برای رفع این مشکلات نیاز است که خیران مدرسه یار وارد عرصه شوند .
فرماندار هشترود با بیان اینکه پنج باب مدرسه شهری نیز باید تخریب و بازسازی اساسی شود، اضافه کرد: هم اکنون خیران تلاشگر این شهرستان در روستا های خورجستان، باباکندی و داشبلاغ عجمی در حال ساخت مدارس 6 کلاسه هستند .
مستفید از ارایه و ایجاد تسهیلات برای خیران مدرسه ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات و مراحل اداری نسبت به نصب و ارائه انشعابات لازم برای آن واحد آموزشی اقدام می شود .
وی با اشاره به تجهیز مدارس شهری و روستایی هشترود افزود: تا پایان سال 96 تمامی مدارس این شهرستان به سیستم های گرمایش مجهز شده و بخاری های نفتی و چکه ای در این فضاهای آموزشی حذف خواهد شد .
معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست از خیران مدرسه یار خواست نسبت به تجهیز و تکمیل پژوهش سراهای مدارس اهتمام خاصی داشته باشند .
صمد صمدیان افزود: توجه به امر پژوهش و توسعه امکانات در این بخش موثرترین راهکار برای افزایش کیفیت آموزشی در مدارس بوده و باید مورد توجه قرار گیرد .
وی با اشاره به ارزشیابی کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی در استان ادامه داد: در سال جاری، کتاب های شاخه فنی حرفه ای در 22 عنوان و شاخه نظری پایه دهم در سه عنوان اعتبارسنجی و کتب درسی مقطع ابتدایی در قالب 12 عنوان و کتاب های درسی دوره متوسطه اول در قالب 6 عنوان مورد ارزشیابی قرار گرفته است .
وی با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان استان اضافه کرد: ازابتدای سال تحصیلی جاری یک میلیون و 221 هزار و 887 ساعت آموزش در قالب 136 عنوان دوره برای 72 هزار و 580 نفر از معلمان و فرهنگیان استان اجرا شده است .
امام جمعه هشترود نیز در این نشست با اشاره به خدمات خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی گفت: خیران در ساخت و تجهیز مدارس به احداث نماز خانه ها اهتمام جدی داشته باشند .
حجت الاسلام علی رحیمی افزود: اقامه نماز جماعت در مدارس باید سرلوحه آموزش و پرورش قرار گیرد .
وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز و مدرسه یار می توانند با تجهیزو ساخت نماز خانه در مدارس علاوه بر اجر معنوی به اجر اخروی نیزدست یابند .
مشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز در این نشست مدارس و آموزش و پرورش را زیر بنای همه توسعه ها عنوان کرد و گفت: همه آحاد جامعه وظیفه دارند تا در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مشارکت کنند .
حسن وجدان پرست با بیان اینکه نسل نوجوان در معرض آسیب های اجتماعی قرار داشته و برخی افکار ناصحیح از طریق فضای مجازی وارد ذهن دانش آموزان می شود افزود: باید به وسیله فرهنگ سازی و آموزش های لازم در پیشگیری از بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان تلاش شود .
وی ادامه داد: امسال کلاس های مختلفی در راستای آموزش احکام، بحث های امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام و مفاهیم حقوقی آن برگزار شد .
در همایش خیرین هشترودی 10 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مدارس و خرید 510 جفت کفش و پوشاک و البسه را متعهد شدند .

خبرنگار: نقی علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار