مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورداری 75 درصد مدارس استان از سیستم گرمایش مرکزی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برخورداری 75 درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی مرکزی و استاندارد خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۰۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : برخورداری 75 درصد مدارس استان از سیستم گرمایش مرکزی

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 25 درصد مدارس باقی مانده در شرایط فعلی نیازمند 63 میلیارد تومان اعتبار می باشد.

اوبا بیان این که کلیه لوازم گرمایشی مدارس استاندارد بوده و حتی در انبار مدارس سیستم گرمایشی غیر استاندارد وجود ندارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی اجرای سیستم گرمایشی هر کلاس نیازمند 25 میلیون تومان می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تحصیل 170 هزار دانش آموز دختر و پسر در 2 هزار و 752مدرسه و 9 هزار و 430 کلاس درس ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 14 هزار و 200 معلم زن و مرد وظیفه هدایت و تعلیم و تربیت این دانش آوزان را در دوره های مختلف تحصیلی برعهده دارند.

واقعی از تحصیل رایگان 2 هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس استان ادامه داد: بیش از 37 درصد مدارس ابتدایی استان با زیر 15 نفر دانش آموز مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی فعالیت مدارس زیر نرم را یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری برشمرد و اضافه کرد: وجود این مدارس علاوه بر هزینه های گزافی که در حوزه مالی بر آموزش و پرورش استان تحمیل می کند، در نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی نیز تأثیر گذار بوده و کیفیت این خدمات را پایین می آورد.

او با بیان این که فقر اقتصادی خانواده ها، صعب العبور بودن راه های روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها را 4 دلیل نگه داشت مدارس زیر نرم دانست و یاد آور شد: رشد پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی با اجرای طرح هایی چون انسداد مبادی بیسوادی به 99/43 درصد و رشد پوشش پیش دبستانی به 85 درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

خبرنگارپانا: محدثه حسامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار