مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

افق طرح بوم گردی، اشتغالزایی و پویایی اقتصادی روستاهاست

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: یکی از اهداف دولت تقویت، توسعه و رونق اقتصادی روستاهاست و در برداشتن این گام نیز بسیار مصمم است.

کد مطلب: ۶۰۴۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی در بازدید از اقامتگاه بوم گردی روستای ده نمک شهرستان اراک افزود: برنامه کلان سازمان میراث فرهنگی، حمایت همه جانبه از طرح های بوم گردی است که این مهم در سه سطح اشتغال زایی، پویایی اقتصاد روستایی و گردشگری روستایی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در وهله نخست، اشتغال زایی را به دنبال دارد که این مهم از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی و در امتداد آن افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: از سوی دیگر این طرح به پویایی اقتصاد روستایی می انجامد زیرا یک گردشگر به غیر از سکنی گزیدن در اقامتگاه، مجموعه خدماتی را طلب می کند که درآمد زایی را برای روستاییان به دنبال دارد.

حسینی بیان کرد: بهره گیری از پتانسیل های روستای ده نمک و دیگر روستاهای حوزه تالاب میقان که گستره فراوانی از مناظر ناب، غذاهای محلی، جاذبه های گردشگری و داروهای گیاهی را در بر می گیرد یکی از قابلیت های منحصر به فرد این خطه است که با گسترش این دست اقامتگاه ها، به شکوفایی گردشگری منطقه منجر می شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات جدید به گردشگران ابراز داشت: با توجه به خدمات خاصی از قبیل ارائه داروها و نوشیدنی های گیاهی، تنقلات غنی شده و ارگانیک و همینطور غذاهای محلی که در این اقامتگاه ارائه می شود، می توان این طرح را به صورت یک پایلوت برای دیگر اقامتگاه های در دست ساخت در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار