مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

نبود گدا به معنی نبود فقر نیست/لزوم توجه به مسایل فرهنگی مددجویان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر جنس فقر تغییر یافته و فقر فرهنگی و مدرن سبب ایجاد آسیب های اجتماعی زیادی شده است بنابراین الویت نخست کمیته امداد توجه به مسائل فرهنگی مدد جویان است.

کد مطلب: ۶۰۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: بخش عمده هزینه های این نهاد در بخش مستمری بگیران است و در حال حاضر 115 هزار نفر در قالب 63 هزار خانور از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: افرادی که در نتیجه تعطیلی صنایع و کارخانه ها بیکار می شوند را نمی توانیم تحت پوشش قرار دهیم ولی بعد از ارایه آموزش های فنی و حرفه ای وام اشتغال با سود 4 درصد را می توانیم به این افراد پرداخت کنیم.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیلات ارایه شده در خصوص مسکن مددجویان گفت: در روستا ها چون هزینه تامین مسکن رقم بالایی نیست دراین مورد مشکلی نداریم و امسال هزار و240 دستگاه خانه به افراد تحت پوشش تحویل داده ایم ولی در شهرها تسهیلات مسکن برای اجاره بها داده می شود.

کلامی ادامه داد: در حال حاضر جنس فقر تغییر یافته و فقر فرهنگی و مدرن سبب ایجاد آسیب های اجتماعی زیادی شده است بنابراین الویت نخست کمیته امداد توجه به مسائل فرهنگی مدد جویان است.

وی با بیان این که در بعضی شهرها تنها نهاد فرهنگی کمیته امداد است، گفت: یک هفتم خانواده های زندانیان، تحت پوشش کمیته امداد هستند و امسال 80 نفر از دانشجویان تحت پوشش را به عتبات عالیات اعزام کردیم.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر خودکفایی مددجویان تصریح کرد: آموزش های افراد تحت پوشش بر اساس نیازهای بازار کار و سوق به سمت شرکت های دانش بنیان انجام می گیرد و در این زمینه از نیروهای نخبه چه در بدنه امداد و چه دیگر بخش ها استفاده خواهیم کرد.

کلامی با بیان این که 20درصد مشاغل کوچک توسط این نهاد ایجاد شده است، ادامه داد: سیاست کمیته امداد این است که افراد به جای گرفتن مستمری با افزایش مهارت و آموزش های لازم خود اشتغالی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به تعدد نهاد های خیر در استان و لزوم ساماندهی صندوق های خیریه اظهار داشت: معتقد هستم که باید با تمامی نهادهای خیر که در چارچوب قوانین حرکت می کنند تعامل مثبت در راستای شناسایی افراد نیازمند واقعی داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: با تعامل نهاد های خیر در استان می توانیم جلوی گدایی حرفه ای که د رحال افزایش است را بگیریم.

کلامی ادامه داد: داشتن شهر بدون گدا سخت است و ما باید شهر بدون گدا ایجا کنیم نه این که فقرا رادر ظاهر مخفی کنیم چرا که در زیر پوست این شهر، فقر نسل میان سال و جوان ما را دارد می بلعد.

وی با بیان این که یک پنجم افراد شهری، حاشیه نشین هستند، گفت: انتظار می رود شهرداری تبریز برای تبریز 2018 جهت احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین شهر خدمات شایسته ای ارایه دهد.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال 80 درصد خانواده های تحت پوشش یعنی 3 هزار و 430 خانوار خود کفا شده اند.

کلامی با بیان این که 370 هزار صندوق صدقه در سطح استان داریم، گفت: در حال حاضر بیشترین مددجویان در شهر ستان کلیبر و خداآفرین و کمترین نسبت به جمعیت در تبریز و بستان آباد هستند.

وی با اشاره به تاسیس مرکز نیکوکاری تربیت به همت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی گفت: این دو نهاد در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به دانش آموزان نیازمند فراتر از وظیفه خود عمل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار