رئیس هلال احمر لامرد در گفت و گو با پانا خبر داد:

آمادگی کامل نیرو های امدادی هلال احمر در لامرد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد با توجه به هشدار های سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی شدید جنوب استان فارس طی روز های آینده از آمادگی نیرو های امدادی گفت.

کد مطلب: ۵۹۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

محسن بینوا در گفتگو با خبرنگار پانا فارس در خصوص پیش بینی های سازمان هوا شناسی پیرامون بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر، اظهار داشت: با توجه به نفوذ سامانه بارشی پر فشار و نابسامانی های جوی در روز های آینده، جمعیت هلال احمر لامرد به عنوان یک نهاد عملیاتی آماده مقابله با بحران های احتمالی است و نیروهای امدادی ما در حالت آماده باش درآمده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد به وقوع سیل و خسارت ان در سال های اخیر لامرد اشاره و خطاب به مردم و شهروندان لامردی گفت: توصیه می شود مردم لامرد و مسافران از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب پرهیز کنند و جان خود خانواده خود را به خطر نیاندازند.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش شهرداری ها در کاهش خسارت ها هنگام وقوع سیل بسیار مهم و اثر گذار است، ابراز کرد: هنگام سیل در سال های گذشته خانه ها و منازل حاشیه رودخانه ها و مسیر های سیلاب بیشترین خسارت را دیدند که توصیه می شود شهروندانی که در این حاشیه ها در حال زندگی هستند قبل از بارش باران با شهرداری تماس بگیرند تا این نهاد بتواند در کاهش خسارت ها با ایجاد موانع از اتفاقات بیشتر جلوگیری کند.

بینوا در خصوص امکانات مورد نیاز جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه در هنگام وقوع خطرات ناشی از سوانح طبیعی باید امداد گران به نقاط حادثه دیده اعزام شوند یکی از مشکلات و کمبود ها بحث ترابری نیروهای امدادی است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته مشکل تامین موتور های آبی حل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر لامرد با اشاره به اینکه هماهنگی و نقش ارگان ها ، ادارات و سازمان های مربوطه در هنگام وقوع بحران بسیار ضروری و مهم است، خاطر نشان کرد: با توجه به مانور های که در مدت اخیر برگزار شده است هماهنگی میان دستگاه های امدادی و سازمان های مربوطه دارد بیش از پیش می شود.

وی بحران را موضوعی بسیار مهم بر شمرد و افزود: بررسی توان نهاد ها ، ادارات و سازمان های امدادی در مانور ها و ایجاد هماهنگی می تواند موثر ترین عامل کنترل بحران باشد چراکه هنگام وقوع بحران دیگر زمان تشکیل جلسه و برنامه ریزی و هماهنگی نیست بلکه همه نیرو ها با توجه به قوانین و وظایف خود باید انجام وظیفه کنند.

بینوا هلال احمر را بازوی توانمند فرمانداری به عنوان مسئول ستاد بحران شهرستان دانست و گفت: مسئولان باید در تامین و تجهیز امکانات امدادی شهرستان نگاهی ویژه به این سازمان و جمعیت داشته باشند چراکه در شهرستان های همانند لامرد، هلال احمر نقش بسزایی در مقابله با حوادث طبیعی و امداد رسانی در حوادث انسان ساخت دارد.

وی به برگزاری طرح ویژه «خادم» در هلال احمر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از رسالت های طرح خادم آموزش خانواده ها در مقابله با مخاطرات طبیعی است که خوشبختانه بیش از 200 خانوار لامردی در این طرح شرکت و عضو جمعیت هلال احمر لامرد شده اند.

رئیس هلال احمر لامرد خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام بروز حوادث غیر مترقبه و وقوع بحران برای گزارش اتفاقات و خسارت ها با شماره 112 تماس بگیرند تا جمعیت هلال احمر نیرو های خود را برای امداد رسانی به آن نقاط اعزام کند.

وی نقش رسانه ها را در کنار ستاد بحران برای جلوگیری از ایجاد جو روانی نادرست میان مردم بسیار مهم برشمرد و افزود: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان اخبار دقیق و صحیح از هشدار ها و حوادث را در اختیار مردم قرار دهند و با حضور فعال از بروز شایعات و اخبار های کذب در فضای مجازی جلوگیری کنند چرا که برخی اخبار تنها جو روانی مردم را برهم میریزد.

گفتنی است شهرستان گرمسیری لامرد با تغییرات آب و هوای و شرایط نابسامان جوی در فصل های مختلف سال شاهد بارش های شدید باران و آب گرفتگی معابر شده که در سال 94 دچار بروز سیل و خسارت های ناشی از آن بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار