عضو شورای اسلامی شهرستان قدس:

شهرقدس فرصت الحاق به تهران را دارد

عضو شورای اسلامی شهرستان قدس با اشاره به مجاورت شهرستان قدس با دو منطقه  18 و 21 شهرداری تهران، گفت: شهرقدس تنها شهرستانی در استان تهران است که فرصت الحاق به شهر تهران را دارد.

کد مطلب: ۵۹۳۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرستان قدس، خدابخش محمدزاده پودینه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای عرصه پیروزی انقلاب، گفت: همه ما در ماههای گذشته به صورت جدی پیگیر مشکلات بسیار شهرقدس و پیدا کردن راه نجات این شهر بودیم که پس از بررسی های فراوان تنها به دو راه نجات برای این شهر رسیدیم.
وی افزود: راه اول تحقق همه مرزهای سیاسی شهرستان است، این مهم را باید فرماندار، نماینده مردم در مجلس و رئیس شورای اسلامی شهرستان پیگیر باشند، در صورت تحقق این موضوع و اختصاص یافتن مالیات بر ارزش افزوده شرکت های صنعتی بسیاری که در این شهرستان وجود دارد وضعیت اقتصادی شهرستان تا حدود زیادی بهبود خواهد یافت.
پودینه اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده شرکت های واقع در شهرک دانش و برخی نقاط دیگر به حساب شهرستان قدس واریز نمی شود.
وی عنوان کرد: همچنین با وجود نامه ایی که معاونت محترم ریاست جمهور و ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر مخالفت با احداث هر گونه شهرک صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران نوشته اند در خصوص پرونده شهرک های صنعتی قدس و زاگرس ورق به نفع شهرداری برگردد.
عضو شورای اسلامی شهرقدس گفت: قاعدتا اگر در حوزه سیاسی شهرستان و تقسیمات کشوری عملکرد موفقی نداشته باشیم هیچ راهی برای حیات شهرقدس جز الحاق به تهران بزرگ وجود نخواهد داشت، با توجه به جمعیت 400 هزار نفری شهرقدس و مساحت 2700هکتاری و عدم وجود زمین مناسب برای ساخت مسکن به نظر می رسد این شهر بزودی با مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد و با این وجود هیچ آینده روشنی برای شهر و شهروندان آن متصور نیستیم.
وی اضافه کرد: شهرقدس با مجاورت دو منطقه 18 و 21 شهرداری تهران فرصت مناسبی برای الحاق به تهران دارد و شورای اسلامی شهرقدس تلاش دارد تا این اتفاق مهم وقوع یابد و در همین خصوص نیز جلسه ایی با مدیر کل حوزه حریم شهر تهران برگزار شد که موافقت ضمنی خود را اعلام کردند.
پودینه عنوان کرد: البته در این موضوع خاص نهادهای دیگری همچون تقسیمات کشوری، وزارت کشور، استانداری، شورای شهر و شهرداری تهران نیز باید اظهار نظر نمایند.
وی اظهار داشت: در همین راستا طرح الحاق شهر قدس به تهران آماده شده که پس از امضا همکاران موافق تقدیم هیات رئیسه شورا خواهد شد تا موضوع الحاق شهرقدس به تهران توسط دوره چهارم شورای شهرقدس به صورت رسمی استارت بخورد، البته الحاق شهرقدس به تهران می تواند و فقط مدیریت شهری به تهران واگذار شود.
عضو شورای اسلامی شهرقدس گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تحت هر شرایطی به فکر رفاه، آرامش و منفعت شهروندان هستند و حتی حاضرند در این مسیر از جایگاه خود نیز بگذرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار