فرماندار پیشوا:

مقابله با آسیب های اجتماعی مستلزم ریشه یابی ناهنجاری ها است

فرماندار پیشوا گفت: کارهای و فعالیت های قابل اجرا در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی باید با پرهیز از نگاه سیاسی و با دید فرهنگی و اجتماعی و به صورت پایدار و ریشه دار انجام شوند .

کد مطلب: ۵۹۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، محمدکرم محمدی، در نشست مشترک ستاد ساماندهی امور جوانان و ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی شهرستان پیشوا گفت: سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه کلان شهرها و مناطق حاشیه نشین که گاها به دلیل مهاجرت، فقر، بیکاری، کمبود سکونتگاه ها، درآمد سرانه پایین و مسائلی از این دست بوجود می آیند، همواره با آسیب های زیادی روبرو هستند و مدیریت آنها مستلزم صرف هزینه زیاد است.

فرماندار پیشوا مقابله با آسیب های اجتماعی را نیازمند مطالعات دقیق و کارشناسی شده دانسته و گفت: مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی نیازمند نگاه کارشناسی و مطالعه ریشه یابی ناهنجاری ها و آسیب های مختلف اجتماعی همراه با علل و شیوه های پیشگیری و درمان آنها است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پیشوا افزود: احیای ورزش و هنر، احیای کارگاه های کوچک، پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و ایجاد اشتغال از الزامات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که اعتبارات خوبی نیز در جهت تحقق آنها در نظر گرفته شده است.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: همه مردم و دستگاه ها می بایست در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کرده و در جهت تعمیق ارزش ها و کاهش مسائل و معضلات اجتماعی تلاش کنند.

رئیس ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی شهرستان پیشوا مساجد را ظرفیت عظیمی برای بسط فرهنگ اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی دانسته و افزود: حضور مردم به خصوص جوانان در مساجد می تواند ضمن تقویت باورها و اندیشه های دینی و اسلامی و پر کردن اوقات فراغت آنان، ظرفیت بی نظیری را برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی به وجود آورد.

فرماندار پیشوا گفت: اگر قوام و دوام یک جامعه به آستانه بحران برسد، نتیجه این بحران فروپاشی آن جامعه خواهد بود و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تاکیدات فراوانی بر سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی دارند.

وی اعتیاد را یکی از آسیب های اجتماعی جوامع دانست و گفت: اعتیاد و نتایج تلخ آن، اولین مرکزی را که مورد اصابت و فروپاشی قرار می دهد، خانواده است و فرد معتاد علاوه بر خود، جامعه را نیز دچار آسیب می کند.

محمدی گفت: دور هیچ جامعه ای را نمی توان دیوار و حصار کشید و از طرفی جوامع هر روز در حال تغییر و تحول و ورود تکنولوژی های جدید هستند و این تغییر نیازمند، هوشیاری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا نیز در این نشست اظهار داشت: ساماندهی و پرداختن به آسیب های اجتماعی، مستلزم راهکارهای عملیاتی در جهت محرومیت زدایی، توانمندسازی، ترغیب جوانان به ازدواج و ارتقای شاخص های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... است.

سیدجمال جلیلی، با تاکید بر لزوم نگاه کارشناسی شده به افراد آسیب پذیر گفت: برنامه ریزی و داشتن چشم انداز مناسب، نیازمند آمار و تجزیه و تحلیل آسیب های اجتماعی است تا با بهره گیری از ظرفیت های استانی و شهرستانی در جهت تحکیم بنیان خانواده و مقابله با ناهنجاری ها برآییم.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار