خانه مسافرها، محور توسعه جامعه روستایی گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: طرح مشترک توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی با محوریت بکارگیری از ظرفیت خانه مسافرها و اقامت گاه های روستایی در حال انجام است.

کد مطلب: ۵۹۱۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، حمیدرضا آذرپورافزود: طرح یادشده بصورت پایلوت و در راستای تحقق اهداف گردشگری اجتماع محور انجام می شود.
وی اظهار کرد: طرح یادشده از بین 31 استان کشور در مرحله نخست با موافقت سه استان گیلان، مازندران و گلستان مورد اجرا قرار گرفت که در زمان حاضر این طرح با پیگیری این اداره کل، اداره کل بهزیستی، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در حال انجام است.
وی ادامه داد: برمبنای اجرای طرح فوق ، تفاهمنامه ای در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با هدف بهره مندی از ظرفیت و امکانات موجود بخش اقامت، پذیرایی، صنایع دستی و محصولات کشاورزی در روستاهای گیلان به امضا رسیده است.
آذرپور افزود: با بکارگیری 250 نفر از نیروهای تسهیل گر، فرم خانه مسافرها و اقامتگاه های سنتی به تعداد سه هزار و 400 مورد شناسایی و تکمیل شده که از این تعداد، حدود 10 درصد متعلق به خانواده های وابسته به بهزیستی، کم توان و معلولان اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده امیدواریم از تعداد واحدهای شناسایی شده تعداد یک هزار مورد به صورت خانه مسافر و 100مورد به صورت اقامتگاه های بومی محلی با دارابودن حداقل استانداردهای گردشگری پس از تکمیل استعلامات مربوطه و تشکیل پرونده موفق به دریافت پروانه بهره برداری از این اداره کل شوند.
وی افزود: همچنین پیگیری های اولیه برای اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره از محل صندوق کارآفرین امید به واحدهای واجد شرایط انجام شده است.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار