نیاز 10 میلیارد تومانی هنرستان‌های مازندران برای تجهیزات

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از10 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانهای مازندران بودجه نیاز داریم.

کد مطلب: ۵۹۱۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی در نشست تخصصی معاونان آموزش متوسطه قطب 5 کشور متشکل از استانهای مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی به میزبانی مازندران در ساری، اظهار داشت: آموزش باید برای زندگی باشد و به همین منظور باید مهارتهای زندگی را به فرزندانمان بیاموزیم و آنان را صاحب مهارت کنیم تا در زندگی بتوانند از آن بهره ببرند.

قاسمی با اشاره به پیچیدگی های زندگی انسان در قرن بیست و یکم افزود: هوش اقتصادی از جمله مواردی است که باید در بین دانش آموزان ترویج شود و دانش آموزان با استفاده از آن که به نوعی خودمدیریتی است بتوانند کسب و کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

وی همچنین گفت: یکی از مسایلی که مطالبه همه است و باید اصلاح شود روش هدایت تحصیلی است که در حال حاضر با واقعیت های جامعه سازگاری ندارد و همچنین گرایش غیرمنطقی خانواده ها به رشته های نظری را کاست و آنان را به سمت رشته های مهارتی سوق داد چون در حال حاضر تمرکز ما بر گسترش رشته های مهارتی و توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارودانش است.

قاسمی افزود: البته در این بخش نیز کمبود نیرو فضا و تجهیزات زیاد است و برای تجهیز هنرستانها حدود ده تا پانزده میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: نشست امروز برابر اعلان قبلی سه دستور کار دارد، اول استقرار پایه یازدهم با محوریت تغییر رشته دانش آموزان پایه دهم و تشکیل کلاسهای ضمن خدمت کتب جدیدالتالیف و طرح سه ساله شدن هنرستانها. دوم هدایت تحصیلی با رویکرد استقرار هدایت تحصیلی در متوسطه اول پایه نهم، بررسی چالش ها و راهکارهای پیشنهادی برای سال تحصیلی 97-96 و سوم سازماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و امکانات، با توجه به استقرار متوسطه دوم و سه ساله شدن آن (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) و حذف دوره پیش دانشگاهی نیازمند بررسی مجدد نیروی انسانی، فضا و تجهیزات می باشیم.

شایان ذکر است در این جلسه رمضان نیری، عباس سعیدی، ابراهیم حاجی لری و فولادیان معاونان آموزش متوسطه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان مهمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار