امیر واعظ آشتیانی در گفت و گو با پانا:

در باشگاه های ایران هیئت مدیره صوری است/ افشارزاده به حرف من توجه نکرد

مدیر عامل سابق استقلال مشکلات این باشگاه را تنها سو مدیریت و نداشتن مجمع اعلام کرد و گفت: زمانی که حسابرسی در باشگاه ها انجام نمی شود و جممع تشکیل نمی شود و از هیات مدیره سوال نمی کنند مشکلات محرومیت از طرف فیفا هم به وجود می آید.

کد مطلب: ۵۹۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

استقلال از نقل و انتقالات زمستانی محروم شد. خبری یک خطی که این باشگاه پر هوادار را آشفته و مسئولان را نگران کرده است. استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی دو بازیکن را جذب کرده، آندرانیک تیموریان و جباروف؛ حالا مشخص نیست با این وضعیت این دو بازیکن می‌توانند برای استقلال به میدان بروند یا خیر.

بدهی به بازیکنان خارجی عامل این محرومیت است. عادل شیحی 47 هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد و همین موضوع کار را به فیفا کشاند و در نهایت حکم محرومیت استقلال صادر شد البته که استقلال تنها برای این بازیکن به این محرومیت محکوم نشد بلکه بدهی های گذشته به بازیکنان خارجی در سال‌های قبل و عدم توجه مدیران به خطر محرومیت این ارمغان را برای استقلال به بار آورد.

امیر واعظ آشتیانی از مدیران عامل سابق استقلال در گفت و گو با پانا درباره این محرومیت گفت: هر مدیری که وارد باشگاه استقلال می‌شود به دنبال رسیدن به موفقیت است اما این امر زمانی محقق می‌شود که افراد درستی در کنار مدیریت فعالیت کنند.

وی ادامه داد: من از سال 89 به دنبال شفاف سازی در مورد تراز مالی استقلال بودم.باشگاه استقلال مطابق با تراز مالی ثبت شده در سال 87 مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان زیان داشت و پس از یک سال مدیریت در سال 88 یک میلیارد و چهارصد تومان به سوددهی رسید.بدهی در آن زمان به دلیل تعهد به سازمان لیگ بوده است.

مدیرعامل سابق استقلال گفت: زمانی که من روی کار آمدم مبلغ 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومان تعهد سازمان لیگ بود که پرداخت نشد. من از رئیس سازمان لیگ درخواست بودجه کردم اما آن‌ها اعلام کردند باشگاه بودجه خود را سال پیش دریافت کرده است. اگر همان زمان که من از سازمان لیگ درخواست بودجه کردم این مبلغ پرداخت می‌شد باشگاه استقلال برای اولین بار به سود می رسید.

آشتیانی عنوان کرد: در حال حاضر هردو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبالغی بدهی دارند.اما تفاوت عمده این دوباشکاه این است که افرادی که در پرسپولیس فعالیت می‌کنند به دنبال موفقیت تیم هستند اما در مقابل استقلالی ها به دنبال چانه زنی در رسانه‌ها هستند و همین موضوع باعث بروز مشکلات می شود.

مدیرعامل سابق استقلال اظهار کرد: متأسفانه در استقلال مدیران باشگاه ها بدون مشورت وارد عمل می‌شوند و همین موضوع هم برای آن‌ها دردسرساز می شود. به عنوان مثال همین بازیکن (جپاروف) که استقلال به تازگی آن را جذب کرده است،اگر موقع عقد قرارداد وی یک وکیل بین‌المللی فوتبال حضور داشت که به همه امور و قراردادهای خارجی اشراف داشت ما دچار مشکل نمی‌شدیم چرا که قراردادها به صورت قانونی بسته می‌شد و باشگاه هم زیربار بدهی نمی رفت و با خطر کسر امتیاز یا محرومیت از سوی فیفا مواجه نمی شد.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری تأکید کرد: متأسفانه علت اصلی همه این مشکلات این است که در باشگاه های ما هیات مدیره و مجمع همگی صوری هستند و حسابرسی برای بررسی بودجه باشگاه ها سر وقت حاضر نمی شود.به طور حتم اگر حسابرسی به‌موقع انجام شود و مجمعی وجود داشته باشد که هیات مدیره موظف باشد به آن‌ها جواب پس بدهد آن زمان می‌توانیم موفقیت یک باشگاه را در امور مدیریتی تضمین کنیم اما مهم این است که هیچ یک از این اتفاقات در باشکاه های ما صورت نمی‌گیرد و همیشه هم از این موضوع ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: زمانی که لیست بازیکنان به فیفا ارسال نشد و هیات مدیره هم به صورت صوری استعفا دادند اما دیدیم که بعد از مدتی با عنوان دیگری در باشگاه مشغول به فعالیت شدند. من همه این شرایط را برای افشارزاده توضیح دادم و حتی به او گفتم صلاح نیست مدیریت باشگاه را برعهده بگیرد و با رعایت این بندها می‌تواند موفق شود اما او توجهی نکرد.

آشتیانی در پاسخ به اینکه استقلال می‌تواند به دادگاه عالی ورزش شکایت کند، اظهار کرد: من از مسائل حقوقی چندان اطلاعی ندارم اما از بدهی 70 میلیاردی استقلال که وزارت ورزش و جوانان آن را مطرح کرده است این سؤال را دارم که آیا حسابرسی انجام شده است که اعلام می‌کنند فتح الله زاده باشگاه را با 59 میلیارد بدهی به افشارزاده سپرده است؟ باشگاه های ما به مدیران بزرگ نیاز دارد و تنها راه موفقیت هم این است که در مورد بدهی با اسناد صحبت کنیم و همه امور را بررسی کنیم. وزیر ورزش هم باید به این موضوع توجه کند استقلال تیم جوانی است و در سال‌های بعد می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد بنابراین نیاز به مدیریت قوی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار