جواد شمقدری در گفت و گو با پانا:

احتمال اکران فیلم جدید فرهادی در ایران/جدایی نادر از سیمین قابلیت دریافت اسکار را داشت

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم ˝جدایی نادر از سیمین˝ اصغر فرهادی این قابلیت را داشت که بهترین فیلم اسکار شود.

کد مطلب: ۵۶۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

جواد شمقدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، درباره چگونگی لابی او با نمایندگان اسکار برای دریافت جایزه بهترین فیلم از سوی اصغر فرهادی گفت: به این شکل نبود که هر فیلمی به اسکار معرفی می شود، بشود لابی کرد و آن فیلم جایزه اسکار بگیرد بلکه فیلم "جدایی نادر از سیمین" این قابلیت را داشت، بهترین فیلم اسکار شود.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای دورتر فیلم "بچه های آسمان" مجید مجیدی نیز جزو کاندیداهای دریافت جایزه اسکار شده بود اما این فیلم شاید اگر آن زمان هم کسی با جدیت پیگیری می کرد، شانس کسب جایزه اسکار داشت.

شمقدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که فیلم "یه حبه قند" بعضی از شرایط دریافت جایزه اسکار را نداشت اظهار کرد: برای دریافت جایزه اسکار باید حداقل نیمی از اعضای اسکار یک فیلم را ببینند و در ادامه اگر این فیلم ظرفیت جایزه را داشت ،می توان با برخی از اعضاء لابی کرد که احتمال دریافت جایزه را بیشتر می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی در فرانسه و احتمال اکران این فیلم در ایران اظهار کرد: مخالف اکران این فیلم در ایران نیستیم اما ابتدا باید ببینیم این فیلم چه نکته هایی دارد و تهیه کننده آن در ساخت چنین فیلمی چه اهدافی را دنبال می کرده است، من فکر می کنم این فیلم نکات منفی درباره ایران نداشته باشد و به همین دلیل مشکلی با اکران آن نداریم.

شمقدری ادامه داد: این فیلم برای اکران در ایران ابتدا باید مورد بازبینی توسط شورای پروانه نمایش قرار گیرد و در ادامه اگر مشکلی برای اکران نداشت ما مشکلی با اکران فیلم نداریم، باید عنوان کنم درباره فیلم کیارستمی نیز که در خارج از کشور ساخته شده است نیز ما همین شیوه برخورد کردیم و مخالفتی با اکران آن نداشتیم؛ یک فیلم خارجی در کنار موضوع آن برای اکران باید پوشش لباس بازیگران و حدود شرعی و عرفی را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فیلم های حاضر در جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: کلیت فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر خوب بودند و از این فیلم ها راضی بودیم.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه درباره سخنان یکی از اعضاء هیات داوران جشنواره که فیلم های سی و یکمین جشنواره فجر را ترسو خوانده بود، گفت: یکی از اعضاء هیات داوران چنین نظری را نسبت به فیلم های جشنواره داشته است؛ به نظر من هر سیستم هوشمند وقتی می بیند دچار آسیب هایی می شود با احتیاط عمل می کند و این خیلی منطقی است و این قضیه با توجه به اتفاقات سال جاری منطقی به نظر می رسید.

شمقدری در پایان سخنان خود درباره اکران فیلم "زندگی مشترک آقا و خانم محمودی" در اکران نوروزی گفت: 15 فیلم کاندید اکران نوروزی شده اند که دوستان در حال برنامه ریزی هستند که از میان این فیلم ها؛ فیلم های منتخب را برای اکران نوروزی انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار