جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

جشن ازدواج دانشجویی از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دانشجویان متأهل و خانواده هایشان در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، حبیب‌اله حلیمی جلودار رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران در این آیین، هدف از ازدواج و زندگی را رسیدن به آرامش عنوان کرد و اظهار داشت: زندگی مودت و رحمت است، نداشتن مشکلات رفتاری شدنی است. انسان نیاز به اراده قوی و راهکار درست برای ترک رفتارهای نادرست خود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: خداوند متعال سه چیز را مایه آرامش بخشی قرار داده است: خدا، زن در خانواده، شب در زندگی. بنابراین اگر دختر در محیط خانواده درست تربیت شود می تواند در زندگی زناشویی مایه آرامش شود.

وی با بیان این که توکل یعنی در مسیر خدا حرکت کردن، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند دو مصداق محبت را در محیط خانه فراوان داشته باشید: محبت کلامی و رفتاری، روبوسی در صبح و شام.

حلیمی تاکید کرد همواره از چهار خصلت زودرنجی، قهر، کینه و غرزدن پرهیز کنید که این خصایل انسان را خسته می کند و زمینه اختلافات زندگی زناشویی و طلاق را فراهم می نماید.

وی درپایان گفت: با هم بودن، با هم کار کردن، با هم بازی کردن و با هم حرف زدن را در محیط خانواده زیاد کنید که باعث داشتن خانواده متعادل می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار