نوجوانان، نخستین و مهمترين قشر آسيب‌پذير در برابر مواد مخدر

کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی شهرستان بابل گفت: امروزه به دليل گسترش و فراوانی موادمخدر و روان گردان‌ها به شكل پويا و هوشمند، جوانان را هدف گرفته است.

کد مطلب: ۵۵۷۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سرهنگ ایزدی در راستای آشنايی بيشتر دانش آموزان با آسيب‌هاي اجتماعی در دبيرستان سما شهرستان بابل حضور یافت و به تشريح مضرات مصرف مواد مخدر پرداخت.

وی از مواد مخدر به عنوان بزرگترين شوك هزاره سوم و عامل ضد توسعه در عرصه‌‏هاي اجتماعی، فرهنگی، سياسی و اقتصادی ياد کرد و گفت: اين شوك عجيب سبب شده كه با باری از ‏مشكلات در حوزه اعتياد مواجه شويم، به گونه‌ای كه سهم عمده‌ای از بيماری ها و جرايم رخداده به اين پديده شوم ‏ارتباط دارد.

سرهنگ ايزدی نوجوانان و جوانان را اولين و مهترين قشر آسيب‌پذير جامعه در برابر مواد مخدر عنوان کرد و افزود: امروزه به دليل گسترش و فراواني موادمخدر و روان گردان‌ها به شكل پويا و هوشمند، جوانان را مورد هدف قرار داده که بايد براي پويا شدن آنان وارد عمل شويم.

وي اظهار داشت: مجموعه‌اي از عوامل خطرآفرين قبل از تحصيل، يعني محيط خانواده ‏آشفته، فقدان سازش بين والدين و فرزندان، ضعف مهارت‌هاي اجتماعي و عوامل خطر هنگام ‏تحصيل همچون عدم نظارت اجتماعي والدين، استقلال افراطي، افزايش حجم ارتباطات با ‏دوستان جديد، فشار گروه همسالان، بروز مشكلات عاطفي و اختلالات رواني، افت تحصيلي ‏و دشواري سازگاري با محيط جديد، زمينه گرايش آنان را به رفتارهاي پرخطر فراهم مي‌كند.

سرهنگ ايزدي خطاب به دانش آموزان گفت: بايد هوشيار باشيد، امروزه اتفاق‌هايی نظير حضور بدون قاعده در فضاي مجازی، دوستی هاي خيابانی، اعتماد بيش از حد به دوستان و آزادی زياد از سوی خانواده، ناخودآگاه شما را قربانی برخی اتفاقات خواهد کرد و چهره به ظاهر زيبای اين فضاها برای شما تبديل به کابوس می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار