اجرای برنامه های پیشگیرانه در 350 مدرسه گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در این برنامه ها طرح های همکاری خانه و مدرسه، طرح پیشگیری ویژه والدین ، جشنواره نوجوان سالم با مشارکت دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در سال تحصیلی جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۵۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی حاجتی در مراسم هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در مدارس گفت: این طرحها در جهت اجرای برنامه های پیشگیرانه با شرکت 16 هزار و 779 دانش آموز در 350 مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت برنامه ریزی جدی تر و سازمان یافته تر، آموزش و پرورش گیلان اقدام به تدوین نقشه خطرپذیری آسیبهای اجتماعی در حوزه دانش آموزی نموده که می تواند مورد توجه دستگاههای مربوط قرار گیرد.

حاجتی خاطرنشان کرد: در این نقشه عواملی چون : گرایش به دخانیات، خشونت، مشکلات خانوادگی، آسیبهای نوپدید، افت تحصیلی و مصرف مواد مخدر بررسی می شود.

وی با اشاره به اهمیت خود مراقبتی در کاهش انواع جرایم در دانش آموزان گفت: خود مراقبتی همراه با آموزش درست باعث جلوگیری از شیوع انحرافات اجتماعی به ویژه سوء مصرف مواد مخدر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: با ترویج سنتهایی مانند: احترام به پدر و مادر، اخلاق حسنه، متانت و تهذیب نفس و گسترش فضاهای ورزشی می توان با ناهنجازی های اجتماعی مقابله کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار