در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

سیاست معاونت زنان برای راه‌اندازی مهد کودک در جوار زندان زنان

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سیاست این معاونت را برای راه اندازی مهدهای کودک در جوار زندان ها را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۴۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

اطهره نژادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره برنامه های معاونت زنان برای راه اندازی مهدکودک ها در جوار زندان ها برای کمک به زنان زندانی است، اظهارداشت: یکی از برنامه های اصلی که در معاونت زنان دنبال می شود، استراتژی های معاونت بر اساس فراتحلیل هایی است که از تحقیقات مختلف دانشگاهی و مطالبات اجتماعی جامعه انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: راهبردهای معاونت زنان بر اساس فراتحلیل ها مشخص می شود. یکی از راهبردهایی که در معاونت به طور جدی دنبال می شود و سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه خانواده تأکید می کند که در این حوزه کار شود، موضوع "تحکیم بنیاد خانواده" است.

وی افزود: وقتی که با نگاه پیشگیرانه بخواهیم وارد حوزه برنامه ریزی در حوزه زنان شویم، می بینیم که از پتانسیل های ایجاد آسیب در کشور همین موضوع بی توجهی به خانواده های زندانیان است. چه زندانیانی که سرپرستشان در زندان به سر می برد چه زنان زندانی که فرزندانشان بیرون از زندان هستند.

نژادی تصریح کرد: برنامه ریزی معاونت زنان درباره زندانیان در برخی موارد حمایتی است و در بسیاری از موارد برنامه ریزی توسعه ای انجام می شود.

این مقام مسئول در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه گفت: یکی از پروژه هایی که معاونت زنان به طور جدی در سال 93 شروع کرده و در سال 94 ادامه داد و امسال هم امیدواریم که بتوانیم تکمیل کنیم، موضوع توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان است با این هدف که از روی آوردن خانواده ها به آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی درباره راه اندازی مهدهای کودک در جوار زندان نیز توضیح داد: در بازدیدهایی که از زندان های مختلف داشتم، در برخی زندان ها که زندانیان فرزند کوچکی دارند باید در کناز مادرشان باشند و مهدکودک نیاز است. در این راستا رایزنی های لازم را با سازمان زندان ها انجام دادیم و تفاهم نامه ای منعقد و همکاری ها آغاز شده است، به طور نمونه در استان خراسان جنوبی مقرر شد مهدکودکی را ایجاد کنند اما با این امکان که کودکان خیلی در زندان و در کنار مادر نباشند بلکه بیشتر در فضای آموزشی باشند و مقرر شد در فاز بعدی مادرها در مهدهای کودک ندامتگاه با فرزندشان دیدار کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تعداد مورد نیاز مهدکودک در کنار زندان ها گفت: هم اکنون تعداد دقیق این مهدها مشخص نیست اما با همکاری سازمان زندان ها در حال بررسی وضعیت زندان هایی هستیم که زنان، فرزند دارند ضمن اینکه معتقد هستیم همه کودکان نیازمند زندگی آرام و راحت هستند و دلیل ندارد جرم مادربر روی فرزندش تأثیر مستقیم داشته باشد.

وی در پایان همچنین به مشارکت سازمان های مردم نهاد در بحث کمک به رفع آسیب های اجتماعی بیان کرد: سعی می کنیم موضوع راه اندازی مهدهای کودک را با کمک جامعه مدنی در بحث تجهیزات انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار