کارشناسان شهرداری با مؤلفه های مشتری مداری بیشتر آشنا شوند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: کارشناسان شهرداری باید با مؤلفه های تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری بیشتر آشنا شوند.

کد مطلب: ۵۳۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور با تأکید بر اینکه تقویت روحیه انتقادپذیری در بین تمام مدیران استان می‌تواند افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: هنوز رضایتمندی عمومی در مجموعه شهرداری که مدنظر ماست ایجاد نشده و برای شکل‌گیری آن لازم است مدیران استانی، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در کنار هم قرار گیرند و با همکاری یکدیگر باعث پیشرفت شهر و استان شوند.
طبی‌مسرور افزود: اگر روحیه انتقادپذیری و فرهنگ نقدپذیری بین مدیران شهرداری رواج پیدا کند قطعا رضایتمندی عمومی در بین شهروندان را به همراه خواهد داشت زیرا انتقادهای سازنده باعث اصلاح امور و پیشرفت در کارها خواهد شد.
طبی‌مسرور با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و مشتری‌مداری در مجموعه شهرداری هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است، گفت: باید سمیناری در این زمینه برگزار شود تا کارشناسان شهرداری با مؤلفه‌های مشتری‌مداری آشنا شوند؛ چراکه در حال حاضر شناسایی مؤلفه‌های تکریم ارباب رجوع که از شعارهای انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری است، مغفول مانده و باعث شده است رضایتمندی مشتری کاهش پیدا کند.
وی با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع در شهرداری باید براساس فرم‌های نظام‌مند و نه به شکل سلیقه‌ای انجام شود، ادامه داد: رسانه‌ها نیز در راستای شفاف‌سازی مؤلفه‌های مشتری‌مداری می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
طبی‌مسرور همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شورا و شهرداری همدان در حوزه هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان اشاره کرد و افزود: به دنبال روان‌سازی فعالیت‌های شهرداری با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و غیرحضوری هستیم که تاکنون در هوشمندسازی فناوری اطلاعات در این عرصه اتفاقات خوبی رخ داده و منجربه رضایتمندی مردم شده است.
وی با اشاره به اینکه انتظار ما در روان‌سازی صدور پروانه هنوز برآورد نشده است، ابراز کرد: واگذاری صدور پروانه به بخش خصوصی یکی از اهداف اصلی و رویکردهای مثبت ما بوده که هنوز اتفاق نیفتاده است.
طبی‌مسرور شاکله فعالیت‌های شهرداری را در حوزه عمرانی و خدماتی بیان کرد و گفت: بیشتر مشکلات شهرداری با مردم و بیشترین آسیبی که وجود دارد در بخش عمرانی و صدور مجوزهاست که سعی کردیم با شفاف‌سازی دفترچه‌های تعرفه‌ای برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات شهری در همدان به خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: تسهیل صدور پروانه که در بسیاری از کلان‌شهرها از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود مسأله‌ای است که در شهر همدان مغفول مانده و باید پیگیری شود.
طبی‌مسرور تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد این باشیم که در زمینه‌های روان‌سازی صدور پروانه، تکریم ارباب رجوع و ارتباط با سایر دستگاه‌ها به خوبی در شهرداری همدان کار شود.
وی در رابطه با ایجاد درآمدهای پایدار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز عنوان کرد: در بیشتر مواقع نیازمندی‌های شهر نبود امکانات یا منابع مالی نیست، بلکه انگیزه‌ها، نوع برخوردها و جلوگیری از دوباره‌کاری‌هاست که اگر انجام شوند درآمد پایدار نیز ایجاد می‌شود.
وی افزود: ایجاد انگیزه مشارکت در مردم و ورود شهرداری به بخش‌های مشارکتی می‌تواند آورده خوبی داشته باشد و درآمدهای پایدار را ارتقا بخشد.
طبی‌مسرور با تأکید بر اینکه درآمدهای پایدار تأثیر مثبتی بر کل شهر خواهند داشت، اضافه کرد: اتکای شهرداری نباید فقط به عوارض پروانه و درآمدهای زودگذر و ناپایدار باشد در حالی که کاهش هزینه‌های روزمره شهرداری نیز می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار به حساب آید.
وی در پایان از انعکاس فعالیت‌های انجام شده توسط کلیه رسانه‌ها و روزنامه هگمتانه در راستای اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف شهری تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی به‌موقع سطح رضایتمندی مردم از فعالیت‌های مدیریت شهری ارتقا خواهد یافت.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار