کشف و امحای نیم تن تخم مرغ فاسد در اسلام آباد غرب

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از کشف و امحای نیم تن تخم مرغ فاسد در یکی از انبارهای نگهداری و توزیع این ماده غذایی در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

صفدر منوچهری در جمع خبرنگاران از کشف و امحای نیم تن تخم مرغ فاسد در یکی از انبارهای نگهداری و توزیع این ماده غذایی در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: شناسایی این واحد متخلف در پی گزارشات مردمی و بازرسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب صورت گرفته است.
وی میزان تخم مرغ های فاسد کشف شده را 48 کارتن ذکر کرد و افزود: این مقدار تخم مرغ فاسد نه تنها فاقد تاریخ تولید بود، بلکه خارج از سیستم قرنطینه ای وارد شهرستان شده و همچنین خارج از یخچال نیز نگهداری می شد.
منوچهری بیان داشت: تخم مرغ های کشف شده فاسد، آلودگی قارچی داشتند و لذا شهروندان باید در خرید تخم مرغ به نکات بهداشتی از جمله درج تاریخ تولید و مصرف دقت کرده و از خرید این ماده غذایی از فروشگاه های غیرمجاز و خارج از یخچال جداٌ خودداری کنند.
وی با بیان این که بهترین درجه حرارت نگهداری تخم مرغ در دمای یخچال صفر تا 4 درجه سانتی گراد است، خاطر نشان کرد: مدت زمان نگهداری تخم مرغ تازه در این دما یک ماه است و اگر از سرمای محیط نگهداری کاسته شود مدت زمان نگهداری آن کوتاه تر می شود.
به گفته این مقام مسئول، با کشف این واحد متخلف از توزیع تخم مرغ های فاسد در فروشگاه های سطح شهرستان اسلام آبادغرب جلوگیری و پرونده تخلف نیز به مراجع ذی صلاح قانونی ارجاع داده شد.
وی تأکید کرد: در شهرستان اسلام آباد غرب 50 واحد عرضه فرآوده های خام دامی وجود دارد که فعالیت آنها به صورت مستمر توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی نظارت می شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب توصیه کرد: شهروندان گوشت و فرآورده های دامی موردنیاز خود را از مراکز مجاز دارای مجوز فعالیت از سوی دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز مراتب را از طریق نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار